ورق کامپوزیت PVDF

ورق کامپوزیت P.V.D.F نوعی از ورق کامپوزیت آلومینیوم می باشد که پوشش آن از ترکیب چند نوع مواد ساخته می شود.‌ این موارد شامل : رزین فلوئوروکربن دارای آنزیم فلورین، حلال استر، رنگ و الکل است. ترکیب این مواد با هم پوششی را پدید می آورد که نسبت به پوشش های معمولی ورق کامپوزیت از مقاومت بسیار بالاتری برخوردار است.

ورق کامپوزیت با پوشش PVDF

ویژگی ها و مزایای پوشش PVDF ورق کامپوزیت

این ورق دارای قابلیت ها ویژگی های می باشد که آن را از ورق کامپوزیت آلومینیوم معمولی متمایز می سازد که در زیر به چند نمونه از این ویژگی ها اشاره خواهیم داشت :

  • پوشش ورق آلومینیوم کامپوزیت PVDF نسبت به‌ ورق معمولی کامپوزیت معمولی از مقاومت بالاتری برخوردار بوده و به سادگی دچار خط و خش نمی گردد.
  • این نوع ورق، در برابر شرایط نامساعد جوی مانند تابش مستقیم نور خورشید و اشعه ماورای بنفش، از مقاومت بالاتری برخوردار بوده و به مرور زمان دچار تغییر رنگ و پوسته شدن نیز نمی گردد.
  • احتمال بارش باران های اسیدی در شهرهای بزرگ بسیار بالاست اما ممکن است باعث تغییر رنگ ورق کامپوزیت گردد، ورق کامپوزیت با پوشش (پی وی دی اف) باعث شده مقاومت رنگ در برابر عوامل اسیدی بالا رفته و دچار تغییر رنگ نگردد.
  • سطح بسیار هموار ورق، و همچنین بالاترین میزان ثبات رنگ و کیفیت بسیار بالا در تکنولوژی ساخت رنگ این نوع ورق، باعث شده نسبت به دیگر انواع ورق آلومینیوم کامپوزیت از جلوه و براقیت بهتری برخوردار باشد.
  • ورق کامپوزیت با پوشش P.V.D.F به دلیل سطح صاف صیقلی که دارد نور خورشید را منعکس نموده و باعث شده گرما کمتر از جذب ورق کامپوزیت گردد و در نتیجه در تابستان باعث خنک شدن دمای ساختمان می گردد.
  • این نوع ورق کامپوزیت آلومینیوم دارای هسته با ماده ویژه ای بوده، که در آتش سوزی باعث گسترش حریق نشده و در هنگام سوختن مواد سمی متصاعد نمی‌کند.به این نوع ورق کامپوزیت ضد حریق می گویند.
  • پوشش ورق های کامپوزیت P.V.D.F مقاومت بالاتری که دارد به سادگی دچار خط و خش نشده و می تواند هزینه های نگهداری و تعویض پنل های آسیب دیده را به شدت پایین آورد و با توجه قیمت بالاتری که این ورق ها نسبت به ورق های معمولی کامپوزیت دارند در آینده مبلغ اضافه آن باز خواهد گشت.
ورق کامپوزیت PVDF
ورق کامپوزیت PVDF

انواع ورق کامپوزیت با پوشش P.V.D.F

انواع ورق کامپوزیت با این نوع پوشش ویژه در ابعاد، اشکال و رنگ های مختلفی به تولید رسیده و در انواع گوناگونی که در زیر به آن ها اشاره خواهیم داشت عرضه می گردد :

ورق کامپوزیت طرح چوب با پوشش P.V.D.F

تکنولوژی ساخت این نوع ورق بسیار بالا بوده که باعث شده با چوب طبیعی فرقی نداشته و با توجه به قابلیت های ورق کامپوزیت، نسبت به چوب طبیعی پوسیده نشده و با گذشت زمان رنگ آن مانند چوب طبیعی دچار تغییر شکل و رنگ، نمی گردد. روی سطح این ورق رگه های چوب طبیعی کار شده که بیننده فرقی را بین نمای کامپوزیت طرح چوب و چوب طبیعی، حس نخواهد کرد.

 

ورق کامپوزیت طرح سنگ با پوشش P.V.D.F

ورق کامپوزیت طرح سنگ از لحاظ ظاهر دقیقا همانند سنگ طبیعی بوده و مشکلاتی که سنگ طبیعی با گذشت زمان و تغییر رنگی که برای آن بر اثر تابش نور مستقیم خورشید پیش می آید، را نداشته و می تواند سالها به همان شکل و رنگ روز اول باقی بماند. و همچنین با وزن بسیار سبک تری که دارد باعث کاهش وزن ساختمان شده و همچنین سرعت اجرای نمای کامپوزیت طرح سنگ بسیار بالاتر از سنگ طبیعی می باشد.

ورق کامپوزیت طرح آجر با پوشش P.V.D.F

نمای کامپوزیت طرح آجر می تواند جایگزین مناسبی برای متریال های قدیمی همچون آجر باشد و با توجه به قابلیت های ورق کامپوزیت نسبت به آجر، دارای وزن سبکتر عمر بالاتری نیز می باشد.

ورق کامپوزیت آینه ای با پوشش P.V.D.F

ورق کامپوزیت آینه ای با پوشش P.V.D.F در دو طرح نقره ای و طلایی تولید می گردد. این ورق به دلیل تابش نور خورشید کمترین میزان گرما را به خود جذب کرده و با توجه به شکل ظاهری خاصی که به ساختمان می بخشند، باعث افزایش دما در ساختمان نشده و در مناطق گرمسیر می تواند بهترین گزینه برای نمای ساختمان باشد.