ورق کامپوزیت ارزان قیمت

انواع ورق کامپوزیت بسیار متنوع بوده و با کیفیت و جنس های گوناگون ساخته و به بازار عرضه می شود. لذا با نظر به اینکه ورق های کامپوزیت در انواع مختلفی تولید می شود قیمت های آنها هم متنوع می باشد. متغیر بودن قیمت ورق کامپوزیت در بازار به عوامل متعددی نیز وابسته است. مواردی همچون نوع پوشش رنگ، ضخامت ورق آلومینیوم، نوع جنس هسته ورق کامپوزیت، مواد نانو و غیره در قیمت تمام شده ورق کامپوزیت موثر میباشد. با توجه به مواردی که در کیفیت ورق کامپوزیت موثر است افرادی هستند که به دنبال ورق کامپوزیت ارزان می گردد. که قطعا” ارزان بودن ورق کامپوزیت می تواند به دلیل پایین بودن کیفیت ورق کامپوزیت باشد به طور مثال ورق های کامپوزیت ارزان دارای ضخامت کمتر ورق آلومینیوم می باشند.

ورق کامپوزیت ارزان قیمت
ورق کامپوزیت ارزان قیمت

تفاوت ورق کامپوزیت ارزان قیمت با دیگر انواع ورق

همانطور که ذکر شد ورق کامپوزیت ارزان دارای حداقل ضخامت لایه آلومینیوم و هسته بوده و دارای کیفیت پایین در ساخت هسته ورق می باشد. پوشش رنگ در ورق کامپوزیت ارزان قیمت از نوع بی کیفیت می باشد و و این نوع پوشش رنگ دارای حداقل مقاومت در برابر خط و خش و همچنین بر اثر تابش اشعه ماورای بنفش نور خورشید، تغییر رنگ داده و به مرور پوسته می شود. از مواردی که می تواند بر قیمت ورق کامپوزیت تاثیر گذار باشد مواد عایق بندی می باشد که در ورق های ارزان قیمت از بی کیفیت ترین نوع آن استفاده می شود.

موارد استفاده ورق کامپوزیت ارزان قیمت

اصولاً ورق های کامپوزیت ارزان دارای کاربردهای زیادی نیستند و به طور گسترده مورد استفاده قرار نمی‌گیرند به جز در مواردی همچون تابلو کامپوزیت مغازه و فروشگاه، نمای کامپوزیت ساختمان یک یا دو طبقه مورد استفاده قرار خواهند گرفت. این نوع ورق در قسمتی از ساختمان کار می‌شود که در موقع وقوع حادثه دارای خطر کمتری باشد.

از مهمترین عوامل تاثیرگذار در کاهش قیمت ورق کامپوزیت ارزان این می باشد که این نوع ورق ها اکثرا” دارای خاصیت ورق کامپوزیت ضد حریق نمی باشند و نباید از این نوع ورق ها به صورت گسترده در ساختمان های بلند مرتبه و برج ها و همچنین پمپ های بنزین استفاده نمود.

با توجه به اینکه قیمت در انتخاب ورق کامپوزیت بسیار مهم است باید این نکته را توجه داشت که نباید قیمت ورق کامپوزیت را در اولویت انتخاب مان قرار دهیم. به دلیل آنکه ورق کامپوزیت جهت نمای بیرونی ساختمان مورد استفاده قرار می گیرد به صورت دائم با هوا، باد و طوفان، نور خورشید، گرما و سرما در تماس می باشد و چنانچه کیفیت ورق کامپوزیت پایین باشد عمر آن کم بوده و پس از مدت کوتاهی رنگ و جلای خود را از دست خواهد داد و در این صورت نه تنها نمای ساختمان از بین خواهد رفت بلکه شامل هزینه‌های مرمت و بازسازی خواهد گردید و این باعث خواهد شد شما جهت خرید ورق کامپوزیت مجدد هزینه کنید و این شامل صرف هزینه و وقت اضافی خواهد بود.

ورق کامپوزیت ارزان
ورق کامپوزیت ارزان

ورق کامپوزیت ارزان قیمت

البته باید به این نکته اشاره داشت که همیشه ورق کامپوزیت ارزان قیمت، بی کیفیت نبوده و می‌توان در موارد نادری با تحقیق و خرید از شرکت های معتبر اقدام به خرید ورق کامپوزیت ارزان با کیفیت بالا نیز نمود. و همچنین بر اساس کاربرد ورق کامپوزیت در پروژه اقدام به خرید ورق کامپوزیت مناسب نماییم. به طور مثال ورق کامپوزیت در دکوراسیون داخلی به دلیل وجود در محیط بسته و تماس نداشتن با شرایط نامساعد جوی و نور خورشید می تواند توسط ورق کامپوزیت ارزان قیمت نیز اجرا شود.

 

کلاس‌بندی قیمت ورق کامپوزیت

از جمله عواملی که می‌تواند در انتخاب شما برای خرید ورق کامپوزیت موثر باشد آگاهی از نوع کلاس قیمت ورق کامپوزیت می باشد. گروه نما آلومینیوم دارای سه کلاس قیمت برای ورق های کامپوزیت می باشد :

  • کلاس قیمت اقتصادی
  • کلاس قیمت متوسط
  • کلاس قیمت لوکس

قیمت ورق کامپوزیت را در بازار ایران مورد بحث و بررسی قرار می دهیم. قیمت ورق کامپوزیت در کلاس قیمت اقتصادی ارزانترین نوع ورق کامپوزیت می‌باشند و پوشش آن از نوع پلی استر و دبل پلی استر می باشد.

البته استفاده از ورق های پلی استر در نمای خارجی ساختمان مرسوم نبوده و از آن در نمای داخلی ساختمان استفاده می شود.

ورق کامپوزیت چینی
ورق کامپوزیت چینی

ویژگی های مهم و موثر در قیمت ورق کامپوزیت

 

ورق کامپوزیت تابلویی

عوامل ذکر شده در بالا در قیمت گذاری ورق کامپوزیت تاثیر گذار می باشد. البته برندهایی وجود دارند که اختلاف قیمت آنها در هر متر مربع در حدود ۵۰ هزار تومان می باشد که خریداران باید به این موضوع توجه داشته باشند که استفاده از ورق های کامپوزیت ارزان که در دکوراسیون داخلی و تابلو مغازه مورد استفاده قرار می گیرند را نباید در نمای خارجی ساختمان استفاده کنند.