ترموود پشت تی وی

ترموود پشت تی وی


5/5 - (1 امتیاز)

ترمووال پشت تی وی تلویزیون (TV)

با پیشرفت صنایع، متریال هایی که در دکوراسیون داخلی مورد استفاده قرار میگیرد هم متحول شده است. از متریال های بروزی که امروزه بسیار مورد توجه واقع شده است، چوب ترموود می باشد که از عناصری می باشد که به دلیل طبیعی بودن، روح و طراوت خاصی را به محیط می بخشد. چوب معمولی به دلیل قرار گرفتن در فرایند گرمادهی، اصلاح شده و در مقابل عواملی همچون آب و رطوبت، کپک، حشرات و قارچ مقاوم شدن و دچار پوسیدگی نمی گردد. یکی از کاربردهای ترموود، ترمووال بوده که در زمینه دکوراسیون داخلی، متریال ترندی می باشد. در ادامه این مقاله معرفی چوب ترموود و ترمووال پشت تی وی و تلویزیون می پردازیم.

پخش ویدیو
پخش ویدیو

ترمووال چیست؟

ترمووال به معنی دیوارپوش چوب ترموود بوده که جهت پوشش دیوار بصورت تزئینی مورد استفاده قرار می گیرد. از ویژگی های چوب ترموود که در بین هیچ کدام از متریال ها وجود ندارد، ایجاد حس گرمی در محیط می باشد که موجب ایجاد ارتباط افراد با محیط می گردد. استفاده از چوب ترموود موجب متحول شدن فضای و دکوراسیون داخلی شده و با توجه به صلاحدید کارشناس، می توان از آن برای قسمتی یا کل دیوار استفاده نمود. ترمووال ها دارای انواع، اندازه و رنگ های مختلفی بوده که پاسخگوی نیاز افراد گوناگون می باشد.

پخش ویدیو
تی وی وال ترموود
تی وی وال ترموود

مزایا و ویژگی های دیوارپوش ترموود ترمووال

وجود مزیت های مختلفی باعث شده محبوبیت دیوارپوش ترموود از روز بیشتر از دیروز شود و استفاده از آن برای فضاهای داخلی منزل، محیط کار، هتل ها، کافی شاپ ها و رستوران ها مورد استفاده قرار بگیرد. در زیر به برخی از این ویژگی ها و مزایا اشاره شده است :

  • مقاومت بالا در برابر پوسیدگیترمووال به دلیل عدم جذب رطوبت از مقاومت بالایی که در برابر پوسیدگی و ورم کردگی برخوردار بوده و به عنوان یک دیوارپوش مقاوم و پایدار در مقابل عوامل محیطی شناخته می‌شود. در فرآیند حرارتی ترمو، رطوبت موجود در چوب نزدیک به صفر می رسد که این کاهش رطوبت باعث می‌شود که شرایط مناسب برای رشد میکروارگانیسم‌ها و قارچ‌ها که عامل اصلی پوسیدگی چوب هستند، از بین برود. بدون حضور رطوبت، این عوامل نمی‌توانند در چوب ترموود رشد کنند و به آن آسیب برسانند.
  • ثبات در ابعادترمووال در مقابل تغییرات محیطی مانند دما و رطوبت، شکل و اندازه خود را حفظ می‌کند. فرآیند حرارتی ویژه‌ای که در تولید ترموود استفاده می‌شود، موجب کاهش رطوبت داخلی چوب و افزایش پایداری آن می‌گردد، بطوریکه ترک خوردگی، انبساط و انقباض در آن به حداقل می‌رسد. به همین دلیل، ترموود گزینه‌ای عالی برای استفاده در شرایط مختلف آب و هوایی است و می‌تواند برای مدت طولانی بدون تغییر در ابعاد باقی بماند.
  • مقاوم در مقابل حشرات آفت چوب ، انواع قارچ ها و کپک هافرآیندی که بر روی ترموود انجام می شود، شامل حرارت دادن چوب به دمایی بین 180 تا 230 درجه سانتی‌گراد می باشد که در غیاب اکسیژن بوده که منجر به تغییرات شیمیایی و فیزیکی در ساختار چوب می‌شود. فرآیند حرارتی، رطوبت داخلی چوب را به طور قابل توجهی کاهش می‌دهد که این کاهش رطوبت باعث می‌شود محیط نامساعدی برای رشد قارچ‌ها و کپک‌ها ایجاد شود، زیرا این ارگانیسم‌ها برای رشد به رطوبت نیاز دارند. همچنین حرارت بالا باعث تجزیه ترکیبات آلی موجود در چوب مانند همی‌سلولزها و قندها می‌شود. این ترکیبات برای بسیاری از حشرات و قارچ‌ها غذای مناسبی هستند و با کاهش آنها، جذابیت چوب برای این آفات نیز کاهش می‌یابد.
  • قابلیت رنگ پذیریسطح صاف و یکنواخت ترمووال موجب می‌شود که رنگ به خوبی بر روی سطح چوب قرار گیرد و نتیجه نهایی یک دست و زیبا باشد. با توجه به اینکه فرآیند حرارتی باعث کاهش رطوبت چوب می‌شود، چوب ترموود کمتر مستعد جذب رطوبت محیط بوده و این ویژگی موجب می‌شود که رنگ به خوبی به چوب بچسبد و احتمال پوسته شدن یا جدا شدن رنگ از سطح چوب کاهش یابد. به دلیل پایداری ابعادی ترمووال، رنگی که بر روی آن اعمال می‌شوند، دچار ترک خوردگی یا پوسته شدن نمی‌شوند. این ویژگی باعث می‌شود که رنگ برای مدت طولانی‌تری پایدار بماند و نیاز به تجدید رنگ کاهش یابد. رنگ آمیزی ترمووال با رنگ مخصوص ترموود، از تغییر رنگ ترمووال بر اثر شرایط محیطی و اشعه نور خورشید UV جلوگیری کرده و با نمایان کردن گره های طبیعی چوب، بر زیبایی ترمووال می افزاید.
  • عدم استفاده از مواد شیمیایی در تولید ترمووالفرآیند تولید تی وی وال پشت تلویزیون به گونه‌ای است که نیازی به استفاده از مواد شیمیایی ندارد. این فرآیند از حرارت و بخار برای تغییر ویژگی‌های چوب استفاده می‌کند و به همین دلیل، ترمووود به عنوان یک ماده طبیعی و دوستدار محیط زیست شناخته می‌شود. چوب ترمو وود به دلیل عدم وجود مواد شیمیایی، برای سلامت انسان مضر نبوده و بکارگیری آن در محیط بسته و دکوراسیون داخلی، برای افراد حساس، مشکلی ایجاد نمی کند.
  • عایق گرما و سرمادیوارپوش‌های ترموود به دلیل ویژگی‌های منحصر به فرد خود، عملکرد بسیار خوبی به عنوان عایق گرما و سرما دارند. فرآیند تولید ترمو وود که شامل حرارت‌دهی به چوب در دماهای بالا است، باعث بهبود خواص فیزیکی و مکانیکی چوب می‌شود و آن را به یک ماده عایق موثر تبدیل می‌کند. با توجه به تغییر ساختار سلولی چوب و کاهش میزان همی‌سلولزها و قندهای موجود در آن، هدایت حرارتی چوب کاهش می یابد، به این معنی که گرما و سرما کمتر از طریق دیوارپوش منتقل می‌شوند. استفاده از دیوارپوش‌های ترموود در ساختمان‌ها می‌تواند به کاهش هزینه‌های انرژی برای گرمایش و سرمایش کمک کند و نیاز به استفاده مداوم از سیستم‌های گرمایشی و سرمایشی را کاهش می‌دهند.
  • قابلیت آکوستیکچوب به طور کلی به عنوان یک ماده جذب‌کننده صدا عمل می‌کند، علاوه بر آن ترمووود به دلیل ساختار خاص و فرآیند تولیدی که طی میکند، دارای ویژگی‌های آکوستیکی منحصر به فردی است. این ویژگی‌ها دیوارپوش تی وی وال را به یک انتخاب مناسب برای مناطقی که آلودگی صوتی وجود دارد تبدیل می کند. چوب ترمو توانایی جذب امواج صوتی را داشته که این قابلیت به کاهش اکو و نویز در فضاهای داخلی کمک کرده و محیط آرامش بخشی را در خانه ایجاد می کند. دیوارپوش چوبی ترمو وود به دلیل خواص آکوستیکی برجسته‌اش می‌تواند در محیط‌های مختلفی مانند سالن‌های کنفرانس، استودیوهای ضبط، سینماها، تئاترها و حتی فضاهایی مانند کافه و رستوران مورد استفاده قرار گیرد.
  • عایق الکتریکیبا توجه به عدم رطوبت در چوب ترمو وود، دیوارپوش تی وی وال دارای مقاومت بالایی در برابر جریان الکتریکی است. این ویژگی باعث می‌شود که این متریال به عنوان یک عایق الکتریکی مطمئن و کارآمد عمل کرده و از احتمال خطرات ناشی از جریان برق کی میتواند از تلویزیون و کابل های آن به دیوار پوش منتقل شود جلوگیری کند. مقاومت بالای ترمو وال در برابر جریان الکتریکی، به ایجاد محافظت و امنیت بالا در مقابل حوادث ناشی از برق جلوگیری کرده ه این موضوع به خصوص در سیستم‌های برقی و الکترونیکی حیاتی است.
  • قابل شستشوچوب ترمو به عنوان یک جایگزین مقاوم و پایدار برای چوب سنتی، از ویژگی قابل شستشو بودن نیز برخوردار است. این ویژگی به عنوان یکی از مزایای مهم تی وی وال در برخورد با آلودگی‌ها و کثیفی‌های مختلف در محیط‌های مختلف تلقی می‌شود. با توجه به ضد آب بودن تی وی وال، شما می توانید بدون ترس از ورم کردگی چوب، اقدام به شستشوی تی وی وال نمایید.
  • دارای تنوع رنگ و مدلاین مجموعه تولید کننده ترمووال در انواع طرح و رنگ می باشد و با توجه به اینکه سلیقه ها متفاوت می باشد، تمامی ترمووال ها دارای قابلیت شدن با تمامی دکوراسیون های داخلی از جمله مدرن و کلاسیک را دارد و به خوبی با محیط ست و هماهنگ می شود.
  • ترمووال، یک متریال طبیعیافزون بر ویژگی ها و مزایای ذکر شده، چوب به دلیل زیبایی طبیعی و تنوع در الگوها، رنگ‌ها و بافت‌ها، با تمامی سلیقه‌ها و استایل‌های دکوراسیونی سازگار است. از استایل‌های کلاسیک و روستیک تا مدرن و معاصر، چوب همواره جاذبه‌ای خاص در دکوراسیون منزل داشته است. منازلی که توسط چوب تزئین شده‌اند، حس گرما و راحتی را برای ساکنین به ارمغان آورده و حس طبیعی و دلنشینی را به محیط منزل می بخشند.
اجرای ترموود پشت تی وی
اجرای ترموود پشت تی وی

کاربرد دیوارپوش ترموود و ترمووال

از دیوارپوش ترموود بیشتر در موارد نظیر : ترمووال پشت تی وی و تلویزیون، دیوار پشت تخت خواب، راه رو، سونا و جکوزی، دیوار رستوران و کافی شاپ ها و … استفاده می گردد.

ترمووال چوب ترموود
ترمووال چوب ترموود
ترمووال ترموود
ترمووال ترموود

ترمووال پشت تی وی و تلویزیون

از مهم ترین بخش های خانه که توجه زیادی را به خود جذب خواهد کرد دیوار پشت تی وی بوده زیرا تلویزیون، مرکز توجه افراد بوده و باید محیطی گرم و آرامش بخش را القا نماید.
از کاربرد های بسیار پرطرفدار دیوارپوش ترموود می توان به ترمووال پشت تی وی و تلویزیون اشاره کرد که جلوه مدرن و شیکی را به دیوار می بخشد و در چند سال اخیر بسیار مورد توجه واقع شده است. در زیر ایده های ترموود پشت تی وی را مشاهده می نمایید.

دیوارپوش ترموود
دیوارپوش ترموود
ترمووود پشت تی وی
ترمووود پشت تی وی
ترمووال Thermowall
ترمووال Thermowall
اجرای ترمووود پشت تی وی
اجرای ترمووود پشت تی وی

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *