ورق آلومینیوم کامپوزیت آلوسوئیس Aluswissbond
ورق آلومینیوم کامپوزیت آلوسوئیس Aluswissbond

ورق کامپوزیت آلوسوئیس باند Aluswissbond

در کنار فن آوری های جدید ، منافع معماران و خواسته های مشتریان سبب شده که دنیا دائما در حال ساخت مصالح ساختمانی باشد.

ورق کامپوزیت آلوسوئیس از جمله مصالح ساختاری جدید و در حال توسعه است.این پانل ها ترکیبی از ورق های آلومینیومی و پلی اتیلن است. دو صفحه آلومینیومی در قسمت بالا و پایین ورق و پلی اتیلن در لایه میانی ورق به عنوان هسته کامپوزیت. وزن هر متر مربع ورق کامپوزیت 5.5 کیلوگرم و وزن هر متر مربع اجرا شده حدود 13 کیلوگرم است که سبک ترین ماده مورد استفاده برای نمای ساختمان با اختلاف 12 کیلوگرم است.

ورق های کامپوزیت آلوسوئیس با تنوع رنگی در حدود 50 رنگ به زیباسازی ساختمان و زیباسازی شهر کمک کرده است. تزئین هر سازه با آن مانند پوشیدن لباس های آلومینیومی برای زیباسازی و محافظت از بنا خواهد بود. استفاده از صفحات پانل کامپوزیت از نظر اقتصادی به صرفه بوده و محدودیت در ایجاد طرح های جدید و متفاوت در نمای هر نوع ساختمان ، فقط به تخیل طراح ممکن می شود و با کاهش کیفیت و دوام در محصول مصرفی روبرو نخواهیم شد.

در ابتدای ظهور این ماده در صنعت ساخت و ساز ، برند Alcobond که در آلمان تولید می شود ، به عنوان اولین مارک ورق کامپوزیت شناخته می شود و با کیفیت عالی که دارد ، همچنان به عنوان بهترین مارک کامپوزیت شناخته می شود. در بازار مرکب فعلی ، مارک های جدید با نام ها و کیفیت های مختلف در بازار دیده می شوند. این امر زمینه انتخاب مصرف کننده را گسترش داده است.

ورق کامپوزیت آلوسوئیس باند aluswissbond
ورق کامپوزیت آلوسوئیس باند aluswissbond

پروژه اجرا شده برج های قو الماس خاورمیانه با ورق کامپوزیت آلوسوئیس باند Aluswissbond

 

مزایای استفاده از ورق کامپوزیت باند آلوئیز

  • وزن سبک ورق ها و مصالح زیر سازی
  • مقاومت بالا
  • امکان تولید در ابعاد مختلف
  • سرعت اجرای بالا
  • قابلیت تعویض ورق
  • مقاوم در برابر آتش
  • مقاومت در برابر اشعه ماوراء بنفش خورشید
  • موجود در انواع رنگ
  • عایق صوتی حرارتی رطوبت
  • امکان بازیافت مواد استفاده شده (سازگار با محیط زیست)
  • میزان خسارت ناشی از حوادث و بلایای طبیعی را کاهش می دهد
  • مقاومت بالا در مقابل تغییرات دما

وزن سبک تابلوها و وزن سبک مواد زیرسازی

با توجه به اهمیت طراحی سازه ها در برابر زلزله و مطابق با شماره ششم مقررات ملی ساختمان 714 که به موضوع بارهای مربوط به ساختمان ها می پردازد ، اهمیت استفاده از مواد پیشرفته و وزن سبک در ساختمان ها به میزان قابل توجهی افزایش می یابد و تقاضا برای این محصولات در حال افزایش است. ساختمان ها و سازه هایی که از ورق کامپوزیت استفاده می کنند نسبت به سازه هایی که از مواد متداول استفاده می کنند بسیار مقاوم در برابر زمین لرزه هستند.

مقاومت بالا در مقابل تغییرات شدید

aluswissbond composite panel
aluswissbond composite panel

دما

با توجه به ویژگی های منحصر به فرد ورق های کامپوزیت آلوسوئیس ، می تواند بدون تغییر کیفیت در برابر تغییرات دما از -20 به +80 مقاومت کند.

همچنین به دلیل مقاومت در برابر شرایط آب و هوایی محصولی با کیفیت و معتبر در سراسر کشور است.

 

مقاوم در برابر آتش

مطابق گزارشات آزمایشگاه متالورژی رازی (استاندارد ASTMD 635 ASTMD 3801) و آزمایش گزارش های دریافت شده از سازمان بازرسی و کنترل کیفیت SGS ، ورق کامپوزیت آلوسوئیس از مقاومت در برابر حریق بالایی برخوردار هستند.

رنگ و مقاومت استاتیک ساختار پانل

ضخامت ورق آلومینیوم 0.3 0.3 0.3 و 0.5 0.5 0.5 با پوشش PVDF-NANO PVDF-HIGHGLOS-SHININNG-4FEVE با مقاومت بالا و مقاومت در برابر اشعه ماوراء بنفش خورشید و تغییرات آب و هوا ایجاد می نماید.

عایق صدا و گرما

از آنجا که ماده 19 قانون ملی ساختمان به حفاظت از انرژی می پردازد ، تصمیم گرفتیم در این راستا قدم برداریم. در تولید پانل های کامپوزیتی آلوسوئیس ، فضای ایجاد شده بین صفحات کامپوزیت و دیوار ساختمان باعث ایجاد عایق حرارتی و صوتی می شود و امکان عبور هوا از پشت تابلوها را فراهم می کند که این امر از ورود گرمای محیطی به داخل ساختمان جلوگیری می کند. و ساختار پلی اتیلن موجود در این نوع محصول باعث می شود محصول در برابر رطوبت شدید مقاوم باشد و کیفیت آن نقض نشود.

ورق کامپوزیت آلوسوئیس باند
ورق کامپوزیت آلوسوئیس باند

دوستدار محیط زیست

کلیه اجزای مواد اولیه قابل برگشت در طبیعت هستند و در فرآیند تولید هیچ ضایعات مضر ایجاد نمی شود ، در طی فرآیند تولید هیچ برداشتی از کره زمین صورت نمی گیرد و به اکوسیستم آسیب نمی رساند.

ابعاد متنوع ورق و شکل پذیری

ویژگی دیگر ورق کامپوزیت آلوسوئیس توانایی اجرای آن در مدولاسیون های بزرگ و متنوع می باشد. این ویژگی به دلیل وزن زیاد مشکلات اجرایی در سایر  مصالح ساختمان موجود نمی باشد.

سرعت اجرای بالا

اجرای با سرعت بالا در زیر ساخت های آلومینیومی یا آهن و اتصال ورق های کامپوزیت روی آن و همچنین سهولت کار با ابزارهای مربوطه ، زمان اجرای آن را به حداقل می رساند.

بدون فرسایش در برابر عوامل نامساعد جوی

پرداخت سطح ورق های کامپوزیت مقاومت آنها را در برابر شرایط بد آب و هوایی افزایش داده است.

صافی سطوح ورق ها

سطح بسیار صاف این ورق ها از انقباض ها جلوگیری می کند.

مقاومت در مقابل ضربات

جهت جلوگیری از ترک خوردگی و ترک خوردگی ، ورق های استیل ساختاری با کیفیت بالا و مواد پلیمری در لایه میانی با کیفیت بالا تولید می شوند.

تنوع بسیار بالا در تولید

به درخواست مشتریان ، رنگ ، ابعاد ، اندازه ، نانو پوشش ، مقاومت در برابر آتش و غیره به طور سفارشی ساخته می شود.

رنگ بندی کالر چارت ورق کامپوزیت آلوسوئیس باند

این شرکت آماده طراحی و اجرای انواع نمای ساختمان با ورق کامپوزیت و چوب ترمو با سال ها تجربه مفید و داشتن گروه های اجرایی با تجربه و مجهز ، با دپارتمان نظارت فنی و مهندسی و امکان تهیه ورق کامپوزیت با سرعت و کیفیت لازم را دارا می باشد.