ورق کامپوزیت آلومینیوم سان متال
ورق کامپوزیت آلومینیوم سان متال

ورق کامپوزیت سان متال (SUN METAL)

ورق کامپوزیت یکی از پیشرفته ترین متریال ها در معماری مدرن است که به طور فزاینده ای توجه طراحان و سازندگان را به خود جلب کرده است. محبوبیت زیاد این محصول به عنوان یکی از مصالح به کار رفته در نمای ساختمان ، حاکی از کیفیت مناسب و عدم وجود هیچ محدودیتی در طراحی و اجرای آن می باشد.

ورق های کامپوزیت صفحات صیقلی و صافی می باشند که از سه لایه تشکیل شده اند ، متشکل از دو ورق آلومینیوم خارجی و یک لایه مرکزی که می تواند از جنس پلی اتیلن ، پلی اورتان یا متریال های معدنی تشکیل شده باشد. این سه لایه توسط چسب پلیمری به هم چسباده می شوند. سطح ورق کامپوزیت توسط یک لایه فیلم محافظت می شود که بعد از اتمام نصب از روی ورق کنده می شود.

ورق کامپوزیت سان متال sun metal
ورق کامپوزیت سان متال sun metal

خصوصیات فنی و فیزیکی ورق کامپوزیت به شرح زیر می باشد :

مقاومت ورق کامپوزیت در برابر حرارت : مقدار مقاومت با توجه به مواد لایه مرکزی و ضخامت ورق متفاوت می باشد. هدایت حرارتی ورق کامپوزیت از 0.024 وات در هر متر پلی اورتان تا 0.05 وات در هر متر مواد معدنی می باشد.

اثر عایق صوتی ورق کامپوزیت : عایق صوتی پلی اورتان حدود 25 دسی بل و عایق صوتی مواد معدنی حدود 30 دسی بل است.

در یک کاربرد معمولی ، فاصله بین نگه دارنده ها بین 3 تا 5 متر می باشد.

ضخامت و قطر ورق کامپوزیت بین 40 تا 200 میلیمتر است.

وزن ورق کامپوزیت هر 10 متر مربع 35 کیلوگرم می باشد.

ورق کامپوزیت سان متال
ورق کامپوزیت سان متال
ورق کامپوزیت سان متال
ورق کامپوزیت سان متال

مزایای ورق کامپوزیت

مقاومت بالا در برابر پوسته پوسته شدن رنگ و صیقلی بودن پوشش :  ورق کامپوزیت آلومینیوم با درجه حرارت بالا با پخت مولکولی به بالاترین حد مقامت در خش و پوسته شده می رسد.

وزن سبک : ورق های کامپوزیت آلومینیوم سبک بوده و خطر زلزله را کاهش می دهد. به دلیل منعطف بودن ورق ، با ابزارهای ساده می توان به آن شکل داد.

سهولت در نگهداری : ورقهای کامپوزیت را می توان به راحتی با مواد تمیز کننده طبیعی و مواد تمیز کننده در مناطق بسیار آلوده تمیز کرد.

مقاومت در برابر ضربه : مقاومت در برابر ضربه و سختی ورق بسیار زیاد است ، لایه پوششی در اثر خم شدن آسیب نمی بیند و در اثر باد یا طوفان شن از بین نمی رود.

عدم نیاز به شستشو ورق کامپوزیت : یکی از بارزترین مزایای ورق کامپوزیت پاکیزه ماندن آن می باشد. رنگ این ورق حاوی رزینی می باشد که از ایجاد الکتریسیته ساکن داخل ورق جلوگیری کرده و از جذب گرد و غبار توسط ورق جلوگیری می کند.

امکان تعویض ورق ها : امکان تعویض پانل های کامپوزیت بدون خرابی کل نما.

آسانی و سرعت بالا در اجرای نمای کامپوزیت : عوامل کلیدی مانند ابعاد ورق ، روش های اجرا ، استفاده از مواد زیرساختی سبک و تجهیزات پیشرفته برای سرعت اجرای بالای این نوع نما موثر هستند.

دیگر موارد کاربرد ورق کامپوزیت آلومینیوم

سقف پمپ بنزین ها

علائم را ذخیره کنید

استفاده در دکوراسیون و معماری داخلی

ساخت غرفه های نمایشگاهی

پوشش سقف

پوشش و نمای ساختمان ها

بازسازی و نوسازی بناهای قدیمی