ورق کامپوزیت طلوع باند TolooBond

ورق کامپوزیت در سال 1969 در آلمان اختراع شد و استفاده بیش از حد از این محصول در نما ، کیفیت مناسب و عدم وجود محدودیت در طراحی و اجرای این مصالح را نشان می دهد.

ورق کامپوزیت به عنوان یکی از مصالح ساختمانی پیشرفته مورد استقبال قرار گرفته و به یکی از متریال اصلی در نمای ساختمان (نمای کامپوزیت) تبدیل شده است. ورق کامپوزیت از آلومینیوم و پلی اتیلن فشرده تشکیل شده است.

ویژگی های ورق کامپوزیت

– وزن سبک

– انواع شکل پذیری

– دارای مقاومت بسیار بالا

– ابعاد مختلف

– قابلیت استفاده از مواد زیر ساختی سبک

– مناسب جهت ساخت نما و نوسازی نمای ساختمان

– مقاومت بالا در برابر شرایط سخت آب و هوایی و شرایط جوی نامناسب

– انواع رنگ

– ایمنی بالا در برابر زلزله

– امکان تعویض و ترمیم

– بدون محدودیت های استفاده از ایده های مختلف طراحی

ورق کامپوزیت طلوع باند TolooBond
ورق کامپوزیت طلوع باند TolooBond

مشخصات فنی ورق کامپوزیت طلوع باند TolooBond

– اولین مزیت این ورق های کامپوزیت ، وزن سبک آنهاست که به سبک شدن ساختمان کمک شایانی می کند.

– ورق از نظر ظاهری و فنی سالها بدون هیچ گونه تغییری حفظ می شود.

– کشش و انعطاف پذیری این ورق ها بسیار عالی است.

– در رنگ ها و طرح های متنوعی در بازار موجود است ، طرح چوب ، انواع طرح سنگ و …

– به دلیل قرار گرفتن پلی اتیلن فشرده در هسته دو لایه آلومینیوم ، این ورق های کامپوزیت عایق حرارتی و صوتی بسیار مناسبی بوده و از اتلاف انرژی جلوگیری می نماید.

– به دلیل سطح صاف آنها ، پرتوهای خورشید را منعکس می کنند و کمترین میزان گرمای خورشید را جذب می نمایند.

– در برابر رطوبت مقاومت بالایی دارد.

– زنگ زده نمی شود.

– دفورمه شدن آن در مقایسه با دیگر مصالح ساختمانی کمتر می باشد.

مشخصات فنی ورق کامپوزیت طلوع باند
مشخصات فنی ورق کامپوزیت طلوع باند

موارد استفاده از پانل های آلومینیومی: نمای بیرونی ساختمان ، بازسازی نمای های قدیمی ، دکوراسیون داخلی ، جایگاه های سوخت گیری ، تابلو های فروشگاه ، غرفه های نمایشگاه ، سقف ها ، پارتیشن و غیره.

ورق کامپوزیت ، نوعی از ورق است که با فشرده سازی چند لایه در کنار هم تولید می شود. لایه های داخلی این ورق ها از مواد معدنی غیر قابل اشتعال و پلی اتیلن ساخته شده و لایه بیرونی آن از آلومینیوم می باشد. ورق کامپوزیت ماده ای است که امروزه مورد توجه معماران قرار گرفته است. ورق های کامپوزیت در قسمت بیرونی و خارجی انواع ساختمانها ، سقف های معلق ، پارتیشن فضای داخلی ساختمانها ، تابلوهای تبلیغاتی ، تزئین فضاهای داخلی ساختمانهای مختلف تجاری ، دیوارهای صنعتی ، دیوارهای پل ها و تونلها و غیره مورد استفاده قرار می گیرد. این محصول از رنگ های بسیار متنوعی برخوردار است و از نظر بصری ظاهری بسیار زیبا دارد. ورق های کامپوزیت سبک هستند و بنابراین استفاده آنها در اجرا راحت است. این محصول از مقاومت خوبی در برابر زلزله ، رطوبت و نور خورشید برخوردار است ، بنابراین این صفحات تغییر رنگ نمی دهند و زنگ نمی زنند. ورق های کامپوزیت انعطاف پذیر بوده و در اندازه های مختلفی ارائه می شوند. همچنین بسیار بادوام بوده و برای استفاده در کلیه مناطق آب و هوایی مناسب است. ورق های کامپوزیت عایق صوتی و گرما و غیر قابل احتراق هستند. علاوه بر این ، این ورق ها نیازی به شستشو ندارند ؛ جابجایی و تعویض آنها بسیار آسان است. ورق های کامپوزیت و تمام لایه های تشکیل دهنده آنها قابل بازیافت هستند.

ورق کامپوزیت طلوع باند
ورق کامپوزیت طلوع باند

انواع ورق های کامپوزیت با توجه به لایه پوشش سطح ورق

 ورق کامپوزیت با پوشش رنگ پلی استر

 این محصول فقط با یک لایه از رنگ روی لایه آلومینیوم و بدون محافظ اعمال می شود که اغلب برای استفاده در مصارف داخلی مانند دکوراسیون داخلی مناسب است زیرا در مقابل تغییر آب و هوا مقاوم نیست.

ورق کامپوزیت با پوشش رنگ PVDF

در این نوع ورق ها از لایه پلیمری استفاده گردیده که باعث می شود رنگ در برابر شرایط مختلف آب و هوایی مقاوم باشد.

 ورق کامپوزیت با پوشش رنگ نانو

این ورق مانند رنگ های رزین اجرا می شود ، به جز اینکه یک لایه دیگر روی رزین رنگ اسپری می شود. رنگ نانو همچنین در برابر ذرات گرد و غبار مقاوم است و همیشه ورق را براق می کند.

 ورق درخشان و شاین

 رنگ های استفاده شده برای تهیه این محصول بسیار براق بوده و معمولاً با اکلیک مخلوط می شوند. براقیت و درخشش این نوع ورق ، به ویژه ورق کامپوزیت طلایی قیمت آن را افزایش داده است.

TolooBond Aluminum Composite Panel

قیمت ورق کامپوزیت

قیمت ورق کامپوزیت بسته به ضخامت ورق ، نوع آلیاژ آلومینیوم ، نوع لایه رزین و رنگ آن و همچنین نوع مواد به کار رفته در هسته بین لایه ها ، بر قیمت این محصول تأثیر می گذارد. بسته به نوع مواد مورد استفاده ، کیفیت و قابلیت استفاده ورق کامپوزیت متفاوت خواهد بود. ارتفاع ، حجم ، تراکم پذیری ، استحکام کششی ، مقاومت برشی ، استحکام برشی ، استحکام خمشی ، مقدار و بزرگی خمش و مقاومت در برابر آتش مواد – همه اینها بسته به کیفیت مورد استفاده در تعیین قیمت ورق کامپوزیت تأثیر زیادی دارد. قیمت ورق های کامپوزیتی ارزان بسته به نوع آلیاژ آلومینیوم استفاده شده و هسته میانی متفاوت خواهد بود. امروزه برخی از شرکت ها از مواد پلی اتیلن معمولی و حتی بازیافت شده برای تولید ورق کامپوزیت ارزان استفاده می کنند. ارزان ترین ورق های کامپوزیت موجود در بازار همیشه در معرض خطر است مانند آتش سوزی.

 

چرا ورق کامپوزیت طلوع باند

1- خط تولید با کیفیت بالا که از اروپا وارد شده و فناوری تولید پیشرفته از آلمان ، سطح کاملاً صاف و مقاومت پوسته 30٪ بالاتر از حد معمول دیگر ورق ها است.

2- وزن سبک ، سهولت در اجرا وزن سبک ورق های کامپوزیت آلومینیوم TolooBond در حدود 5/5 کیلوگرم در متر مربع / ضد لرزش به دلیل کاهش وزن ساختمان و در نتیجه ، کاهش وزن لرزه ای و نیروی برشی پایه / همچنین در شیار و برش آسان است. و همچنین شکل دادن به عنوان یک قوس کامل یا قوس (نورد) و زاویه عمودی / امکان نصب به صورت قابل حمل یا ثابت و در نهایت هزینه کم اجرا

3- مقاومت در برابر آتش به دلیل وجود لایه پلی اتیلن پیشرفته و ضد جوش در قسمت بالای صفحات کامپوزیت. این محصول مقاومت خوبی در برابر گرما و صدا نشان داده است و به طور کلی عایق حرارتی به عنوان صدا در نظر گرفته می شود.

4- مقاومت در برابر ضربه این ورق ها به دلیل استفاده از فناوری پیشرفته تولید مطابق با استانداردهای اروپایی و عدم تغییر شکل مناسب در برابر ضربه . همچنین در برابر اثرات زیست محیطی مانند تگرگ شدید و طوفان های ضربه ای نیز مقاوم است.

5- مقاومت عالی در برابر انواع شرایط آب و هوایی: استفاده از 500PVDF – KYNAR در پنل های ارائه شده ، خاصیت پایداری رنگ را ایجاد می کند و کیفیت و زیبایی اولیه را بعد از گذشت بیش از 20 سال حفظ می کند و از خوردگی یا جذب گرد غبار جلوگیری می کند.در برابر اشعه ماوراء بنفش مقاوم بوده و با تمام شرایط آب و هوایی در سراسر جهان سازگار می باشد.

6- رنگهای مختلف و مورد علاقه شما! کالرچارت و جدول رنگی طلوع باند با ارائه هر نوع رنگ با توجه به سلیقه مشتری و همچنین سازگار با استانداردهای رنگ یکی از کاملترین آنهاست. همچنین به دلیل مقاومت بالای چسبندگی بین رنگ و لایه آلومینیوم (استفاده از فناوری PVDF) ، رنگ تحت هیچ شرایطی پوسته نخواهند شد.

7- تعمیر و نگهداری آسان (خاصیت خود تمیز کنی) با استفاده از جدیدترین و پیشرفته ترین فناوری در جهان به نام (فناوری نانو) در ورق های NANO PVDF تهیه شده توسط این شرکت ، پنل های TolooBond در شرایط آلودگی هوا ، گرد و غبار و غیره آلاینده ها این خاصیت تمیز کردن خود را دارد که یکی از ویژگی های بارز ورق های طلوع باند می باشد.

رنگ بندی کالر چارت ورق کامپوزیت طلوع باند TolooBond