ورق کامپوزیت دلتا باند DELTA BOND

از مهمترین مزایای مواد کامپوزیت این است که در صورت لزوم می توانیم خصوصیات آنها را کنترل کنیم. به صورت کلی ، مواد کامپوزیت دارای مزایای زیر می باشند :

نسبت به وزن آنها از مقاومت بالایی برخوردار است.

آنها از مقاومت در برابر خوردگی بالایی برخوردار هستند.

آنها از نظر فلزات از خواص مکانیکی بهتری برخوردار هستند.

آنها خواص عایق حرارتی خوبی دارند.

این گروه از خصوصیات است که منجر به استفاده گسترده از مواد کامپوزیت شده است.

عملکرد مواد کامپوزیت به عوامل مختلفی از قبیل نوع مواد و ترکیب درصد آنها ، شکل و ترتیب مواد تقویت کننده و اتصال بین ماتریس و ماده تقویت کننده بستگی دارد.

ورق کامپوزیت دلتا باند DELTA BOND
ورق کامپوزیت دلتا باند DELTA BOND

ورق کامپوزیت

ورق کامپوزیت معمولی با ترکیب لایه های مختلف و روکش آلومینیومی تشکیل می شود. دو صفحه آلومینیومی روکش دار سطح هسته پلی اتیلن را می پوشانند. اتصال این سطوح آلومینیومی به هسته از طریق فرآیندهای شیمیایی و مکانیکی انجام می شود ، بنابراین در برابر ورقه شدن بسیار مقاوم می باشد.

ورق کامپوزیت نانو

صفحه آلومینیومی نانو کامپوزیت دارای ویژگی های ضد آلودگی ، مقاومت در برابر آتش و استحکام بالا می باشد.این امر به مزایای منحصر به فرد فناوری نانو نظیر خود تمیز کردن و مقاومت در برابر مواد اسیدی و مقاومت در برابر خوردگی نسبت داده می شود. همچنین قلیایی است. بنابراین ، با توجه به ویژگی های فوق ، در مقایسه با پنل های معمولی PVDF ، هنگام استفاده از نانوذرات ، دیگر نیازی به نگرانی در مورد تمیز کردن سطح دیواره بیرونی ، به ویژه در ساختمان های مرتفع نیست.

 

ورق کامپوزیت رنگی

ورق کامپوزیت آلومینیوم از رنگ های موجود در طبیعت مانند رنگ های رنگین کمان الهام گرفته است. سطح بین ورق های کامپوزیت با روکش مخصوص براق پوشانده شده است که باعث ایجاد احساس نرم و رنگی می شود. تعامل بین نور و ماده ، بازتاب ، شکست و جذب اثر رنگ در این محصول است. در حقیقت ، وجود توابع فوق الذکر باعث می شود رنگ های مختلفی مطابق زاویه تابش نور دیده شود. از این ورق می توان برای دکوراسیون داخلی و خارجی در اماکن عمومی ، فروشگاه های زنجیره ای ، مراکز خرید ، تبلیغات نمایشگاهی و بسیاری موارد دیگر استفاده کرد.

ورق کامپوزیت ضد باکتری

ورق کامپوزیت آلومینیومی ضد باکتری یکی از محصولات اختصاصی دلتا باند است. این نوع آلومینیوم از هسته پلی اتیلن سبک و مقاوم در برابر آلودگی ساخته شده است و از فناوری پیشرفته ای بین دو لایه صفحات آلومینیومی استفاده شده است. از روکش ضد باکتری روی سطح ورق استفاده می شود.این پوشش می تواند ظاهر زیبایی و رضایت بخش ایجاد کند و خاصیت ضد باکتریایی این پوشش می تواند از محیط های خاص مانند اتاق عمل ، مراکز تولید و ذخیره دارو ، آزمایشگاه ها و غیره محافظت کند.

ورق کامپوزیت دلتا باند
ورق کامپوزیت دلتا باند

ورق کامپوزیت ضد حریق

این نوع ورق از یک هسته پلاستیکی نسوز و دو لایه ورق آلومینیوم تشکیل شده است که نمونه جدیدی از ورق کامپوزیت آلومینیوم است. در حقیقت ، هسته پلاستیک حاوی عناصر مقاوم در برابر آتش است که باعث می شود محصول ضد حریق گردد. همچنین با استانداردهای ویژه آزمایش شده و دارای یک گواهی کیفیت درجه یک است. علاوه بر این ، این ماده نسوز دارای خصوصیات مناسبی بوده و در هنگام آتش سوزی هیچ گاز مضری در محیط پخش نمی کند.

مشخصات فنی و فیزیکی ورق کامپوزیت

وزن ورق کامپوزیت بسیار سبک است ، در حدود 5-8 کیلوگرم در هر متر مربع ، که کمترین وزن را در مقایسه با سایر مواد (مانند سنگ ، شیشه و سیمان) دارد. طبق تحقیقات ، دیواره بیرونی کامپوزیت آلومینیوم حدود 90٪ سبک تر از گرانیت ، حدود 85٪ سبک تر از سیمان ، حدود 75٪ سبک تر از شیشه و حدود 50٪ سبک تر از پانل های معمولی است (کاهش وزن سازه می تواند ضریب لرزه ای را در محاسبه کاهش دهد).

 

خاصیت آکوستیک ورق کامپوزیت

ناحیه خالی پشت پانل کامپوزیت ویژگی های عایق صوتی را ایجاد می کند. به عنوان مثال ، در هنگام استفاده از پانل های کامپوزیت در ساختمانهایی که دیوارهای آنها از بتن سبک ساخته شده است ، عملکرد عایق صدا در ورق کامپوزیت نسبت به بتن دو برابر است.

قابلیت انعطاف پذیری ورق کامپوزیت

از این صفحات می توان برای ساختن ابزاری با لبه های تیز تا 135 درجه با استفاده از ابزارهای مختلف استفاده کرد که با سایر مواد معمولی بدون سیمان ، سنگ و شیشه قابل دستیابی نیست.

قابلیت تنوع رنگ

 با توجه به تنوع رنگ ورق  ، طراحان می توانند از چندین رنگ ، از جمله رنگ های استیل در طرح استفاده کنند. برای رنگ آمیزی تابلوها از سیستمهای بسیار پیشرفته و باکیفیت استفاده شده است به گونه ای که رنگ مورد نیاز دارای بالاترین کیفیت و بهترین مقاومت در برابر شرایط شدید آب و هوایی و آلودگی های صنعتی است. این خصوصیات توسط پوشش های فلوراید یا PVDF تهیه می شوند.

مقاومت در برابر آتش

از نظر مقاومت در برابر آتش ، این مواد در بسیاری از کشورها به عنوان مواد ضد حریق شناخته شده و مورد استفاده قرار می گیرند و باعث ایجاد آلودگی محیط زیست پس از آتش سوزی نخواهند شد زیرا در ساخت آنها از کلیه مواد استفاده می شود. آنها CFC ندارند.

ورق کامپوزیت DELTA BOND
ورق کامپوزیت DELTA BOND

عملکرد غیر لرزه ای ضد لرزه ای

از آنجا که این صفحات نازک به طور دائم به نمای ساختمان وصل نمی شوند ، هنگام وقوع زلزله ، این صفحات نازک در جای خود حرکت کرده و احتمال فروپاشی آنها را به حداقل می رسانند.

امکان آب بندی نمای ساختمان

یکی از ویژگی های نمای کامپوزیت این است که می توان آن را آب بندی کرد تا هیچ آب زیر دیواره بیرونی نفوذ نکند و همچنین آب باران و برف به سمت داخل هدایت نشود. بعد از برداشتن شیار از جایی. علاوه بر این ، این تابلوها در برابر خوردگی ناشی از آب و هوا و باران اسیدی کاملاً مقاوم بوده و عوامل جوی هیچ تاثیری در زیبایی و کیفیت نما نمی گذارد.

عدم نیاز به شستشو

یکی دیگر از ویژگی های این ورق ها تمیز ماندن آنها است. دلیل آن نوع رنگ استفاده شده است ، در اثر جریان هوا باعث ایجاد الکتریسیته ساکن نمی شود ؛ غبار معلق توسط هوا جذب نمی شود ، بنابراین سطح آن تمیز نگه داشته می شود و هنگام باران برای اولین بار همه گرد و غبار احتمالی از سطح آن با اولین باران شسته می شود.

امکان تعویض آسان ورق ها

اگر یکی از پنل ها به دلایل مختلف خراب شد ، می توانید فقط پنل آسیب دیده را جایگزین کنید و بدون آسیب رساندن به کل نمای ساختمان.