ورق کامپوزیت آلکورد
ورق کامپوزیت آلکورد

ورق کامپوزیت آلکورد ALcorld

نما از مهمترین بخش های ساختمان بوده که باید هم داری ظاهری زیبا باشد و هم از مقاومت بالایی در مقابل تابش مستقیم نور خورشید (اشعه UV) و همچنین باد و باران، برخوردار باشد. با پیدایش ورق کامپوزیت ، تحولی نوین در صنعت ساختمان پدید آمد و استفاده از آن به عنوان نمای ساختمان موجب سرعت در اجرای پروژه شده و نگهداری نمای کامپوزیت نسبت به دیگر متریال های نما، هزینه بسیار پایین تری دارد.

ورق کامپوزیت آلکورد ALcorld از بهترین برند های ورق کامپوزیت بوده که با کیفیت بالا و طرح های متنوعی که دارد، توانسته سهم فروش بالایی را در بازار داشته باشد. ورق کامپوزیت آلکورد ALcorld توسط پیشرفته ترین تکنولوژی ساخت ورق کامپوزیت، تولید شده و از مزیت های آن می توان به ثبات رنگ بکار رفته در آن اشاره کرد که از نوع PVDF بوده که بالاترین مقاومت را در برابر خط و خش و همچنین تابش مستقیم نور خورشید دارد.

 

کاربرد ها و مزایای ورق کامپوزیت آلکورد ALcorld

با توجه به فراگیر شدن استفاده از ورق کامپوزیت، استفاده از این متریال فقط محدود به نمای ساختمان نشده و امروزه شاهد استفاده از ورق کامپوزیت در دکوراسیون داخلی ، تابلو کامپوزیت مغازه و فروشگاه ها، سقف پمپ بنزین و … نیز می باشیم. استفاده از ورق کامپوزیت، علاوه بر ظاهری مدرنی که دارد دارای مزیت بزرگی همچون وزن سبک بوده که حمل نقل آن را ساده تر نموده و همچنین سرعت اجرای نمای کامپوزیت نسبت به دیگر متریال های سنتی مانند سنگ، سیمان و شیشه، بسیار بیشتر می باشد. در زیر به دیگر مزایای ورق کامپوزیت آلکورد ALcorld اشاره شده است :
  • دارای مقاومت بالا در برابر تابش مستقیم نور آفتاب
  • دارای انعطاف پذیری بوده که امکان اجرای طرح های پیچیده را به معماران می دهد
  • دارای تنوع بی نظیر در رنگ و طرح
  • اجرای سریع نما
  • هزینه نگهداری پایین و عدم نیاز به شستشوی دوره ای
  • دارای قابلیت آکوستیک بوده که از ورود آلودگی صوتی به داخل ساختمان جلوگیری می کند.
  • قابلیت ضد آب
  • دارای ابعاد خاص و سفارشی

انواع ورق کامپوزیت آلکورد ALcorld

از محبوب ترین انواع ورق کامپوزیت آلکورد، می توان به طرح سنگ، طرح چوب، طرح چروک، طرح آینه ای، طرح خش دار و همچنین ورق کامپوزیت نسوز اشاره کرد. توسط ورق کامپوزیت رنگی این برند می توان ساختمان هایی با نمای خاصی را خلق کرد چشم هر بیننده ای را مجذوب خود کند. در ادامه به معرفی چند نمونه از ورق های کامپوزیت پرکاربرد می پردازیم.
ورق کامپوزیت آلکورد ALcorld
ورق کامپوزیت آلکورد ALcorld

ورق کامپوزیت نسوز آلکورد ALcorld

از مواردی که جهت بالابردن ایمنی ساختمان باید مورد توجه قرار گیرد استفاده از متریال های نسوز در نمای ساختمان می باشد چرا که حریق می تواند به سرعت از نما به داخل ساختمان نفوذ کند. استفاده از ورق کامپوزیت ضد حریق آلکورد ALcorld به دلیل هسته مرکزی نسوز آن، در ایمن کردن ساختمان موثر بوده و در هنگام وقوع آتش سوزی از انتشار دود سمی در محیط، جلوگیری می نماید.

ورق کامپوزیت طرح سنگ و آجر آلکورد ALcorld

استفاده از متریال های قدیمی مانند سنگ و آجر دارای مشکلاتی همچون وزن بالا و اجرای هستند که ورق کامپوزیت می تواند بهترین جایگزین برای آن ها باشد. تمامی متریال های طبیعی با گذشت زمان فرسوده شده و زیبایی و رنگ اولیه خود را از دست می دهند. اما ورق کامپوزیت به دلیل نوع پوشش و رنگی در آن بکار رفته با گذشت چندین سال، کیفیت خود را از دست نداده و مانند همان روز اول نصب، رنگ و زیبایی خود را حفظ می نماید. ورق کامپوزیت طرح سنگ از محبوب ترین طرح های ورق کامپوزیت بوده که از استحکام و عمر بالایی برخوردار است. معروفترین مدل آن می توان به طرح سنگ مرمر، طرح سنگ گرانیت اشاره کرد که نمای زیبا و طبیعی را به ساختمان می بخشد.
ورق آلومینیوم کامپوزیت آلکورد ALcorld
ورق آلومینیوم کامپوزیت آلکورد ALcorl

ورق کامپوزیت طرح چوب آلکورد ALcorld

استفاده از چوب طبیعی در نمای ساختمان جلوه بسیار زیبایی به ساختمان می بخشد اما عواملی مانند باران و رطوبت می تواند موجب پوسیدگی در نمای چوبی ساختمان شده و همچنین تابش نور خورشید به مرور رنگدانه های چوب را از بین برده و رنگ چوب را به خاکستری تبدیل می کند. استفاده از ورق کامپوزیت طرح چوب آلکورد ALcorld این مشکلات را نداشته و دارای طرحی بسیار شبیه به چوب طبیعی می باشد و با گذشت چندین سال، هیچ تغییری در ظاهر آن رخ نخواهد داد.