تایل ترموود

تایل ترموود


کفپوش چوب طبیعی و پارکت تایل ترموود

یکی از اصلی‌ترین عوامل در دکوراسیون داخلی منزل، انتخاب یک کفپوش مناسب است که به محیط منزل روح و جلوه‌ای خاص ببخشد. در انتخاب کفپوش، باید به عوامل مختلفی مانند هزینه، نوع متریال کفپوش، و چگونگی زیرسازی آن توجه کرد. با توجه به این معیارها، انواع مختلفی از کفپوش وجود دارند، اما اگر به دنبال یک کفپوش مقاوم و با دوام هستید، کفپوش ترموود گزینه مناسبی است. کفپوش ترموود، با ویژگی‌های مانند مقاومت در برابر حرارت، سایش و خراش، مقاومت در برابر آب و رطوبت و همچنین ظاهر زیبا، گزینه مناسبی برای استفاده در مناطق مختلف و حتی در فضاهای خارجی است.

اجرای تایل ترموود
اجرای تایل ترموود

کفپوش ترموود

از محبوب ترین و مقاوم ترین نوع کفپوش چوبی، پارکت لوناوود و تایل ترموود می باشد که با وجود دیگر کفپوش ها مانند کفپوش سنگی، سرامیکی، لیمنیت و غیر توانسته جایگاه خود را حفظ نماید و هر روز بر محبوبیت آن افزوده می گردد. گروه نما آلومینیوم که در صنعت ساختمان تجربه و سابقه بالایی دارد، با هدف ارائه مرغوب ترین متریال های ساختمانی چوبی در سطح جهانی، به خریداران محترم عرضه نماید.

پخش ویدیو
پخش ویدیو

انواع مختلفی از پارکت با استفاده از انواع مختلفی از چوب طبیعی درختانی نظیر کاج، بلوط، افرا و … ساخته می‎شوند. اما این کفپوش‌ها صرف نظر از زیبایی و محبوبیتی که دارند، دارای معایبی هم هستند. یکی از این معایب، حساسیت این نوع کفپوش‌ها به رطوبت و آب است که باعث تخریب آن‌ها می‌شود و در نتیجه پارکت باد کرده و باعث دفرمه شدن بخش هایی از کفپوش می گردد.

پخش ویدیو
پخش ویدیو

روش تولید کفپوش ترموود

بشر از دیرباز پی برد که سوزاندن و نیمه سوز کردن چوب، بر مقاومت آن در برابر عوامل جوی در محیط‌های بیرونی می افزاید. این موضوع باعث آغاز تحقیقات بسیاری در دیگر کشورها گردید، از پیشگامان تولید ترموود، کشور فنلاند بوده که با استفاده از روش‌های پیشرفته و فرآیند مناسب، با اصلاح حرارتی چوب به روش ترموود باعث بالا رفتن عمر و دوام چوب‌ها شد.

تولید و اجرای تایل ترموود
تولید و اجرای تایل ترموود

در پروسه تولید پارکت ترمووود و لوناوود، چوب‌ها ابتدا در ابعاد مختلف برش خورده و آماده فرایند گرمادهی می‌شوند. سپس در داخل کوره های ویژه ای که مخصوص این کار هستند، تحت دمایی بین ۱۰۰ و سپس ۱۳۰ درجه سانتی‌گراد گرمادهی می‌شوند که این عمل باعث کاهش رطوبت چوب ها شده و سپس در مرحله بعد حرارت را بین ۱۸۰ تا ۲۲۰ درجه سانتی‌گراد افزایش می دهند و اینجاست که تقریبا تمامی رطوبت و صمغ‌های موجود در عمق چوب خارج شده و به صفر می رسد. سپس چوب ها در این دما و شرایط ساعت‌ها به حال خود گذاشته می شوند که تا تمام قسمت‌های آن به رنگ قهوه‌ای روشن تبدیل شوند. چوب ها سپس به آرامی سرد می‌شوند تا دمای آن ها در حدود ۱۰۰ درجه سانتی‌گراد کاهش یابد و سپس با پاشش آب، دمای چوب ها را با دمای محیط یکسان میکنند.

تایل ترموود
تایل ترموود
اجرای تایل ترموود
اجرای تایل ترموود
رنگ ترموود
رنگ ترموود
کفپوش ترموود تراس
کفپوش ترموود تراس

اما پارکت ترمووود یکی از انواع پارکت چوبی با کیفیت بالاست که برخلاف پارکت‌های معمولی، تحت شرایط ویژه ای تولید می‌شود. در ساخت پارکت ترمووود، چوب معمولی را با کوره های خاصی در معرض حرارت بالا، قرار می‌دهند. این کار باعث کاهش رطوبت چوب به ۴ الی ۶ درصد می‌شود و باعث افزایش مقاومت پارکت ترموود در برابر رطوبت و آب می‌شود. در فرایند ترموود، رنگ چوب ها از سفید روشن به قهوه ای تیره، تغییر رنگ میدهند.

همچنین، پارکت لوناوود یکی دیگر از انواع پارکت چوبی با ویژگی‌های خاص بوده که طی مراحل ترموود، صمغ چوب از آن خارج شده که این عمل باعث افزایش مقاومت پارکت لوناوود در برابر رطوبت و آب می‌شود. به این ترتیب، پارکت ترمووود انتخاب‌های مناسبی برای کفپوش منزل شما هستند که هم زیبایی دارند و هم مقاومت بیشتری در برابر رطوبت و آب دارند و می تواند سال ها زیبایی را برای خانه شما به ارمغان آورد.

اجرای تایل چوب ترموود
اجرای تایل چوب ترموود
تایل چوب ترموود
تایل چوب ترموود
تایل ترموود تراس
تایل ترموود تراس

طریقه نصب کفپوش و پارکت ترموود

درست است که متریال با کیفیت جهت اجرای کفپوش ترموود از اهمیت بالایی برخوردار می باشد ولی نحوه اجرای کفپوش بسیار مهم بوده و باید توسط افراد با تجربه انجام پذیرد تا کاری بدون نقص حاصل شود. گروه تخصصی نما آلومینیوم با بهره گیری از تیم مجرب و حرفه ای خود، مجری پروژه های کفپوش ترموود با کیفیت بالا می باشد.

روش‌های مختلفی برای نصب و اجرای پارکت ترمووود و لوناوود وجود دارد. از جمله این روش‌ها می‌توان به روش های زیر اشاره داشت :

نصب کفپوش ترموود به روش پیچ مخفی
اجرای پارکت ترموود کلیپسی
اجرای ریلی تایل ترموود

کفپوش چوبی ترموود

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *