آموزش رنگ کردن چوب ترموود

آموزش رنگ کردن چوب ترموود


روش و آموزش رنگ کردن چوب ترموود

با فرایند ترموود چوب معمولی در برابر نفوذ رطوبت و شرایط نامساعد جوی مقاوم شده و به راحتی دچار پوسیدگی نمی گردد. اما جهت ثبات رنگ و بالا بردن ماندگاری چوب ترموود، از رنگ ترموود استفاده می گردد. رنگ کردن چوب ترمو موجب جلا بخشیدن به چوب ترموود شده و باعث نمایان شدن رگه های طبیعی چوب شده و بر زیبایی آن می افزاید. رنگ مخصوص چوب ترموود ، از آسیب دیدن چون در برابر اشعه ماوراء بنفش نور خورشید محافظت کرده و از تغییر رنگ آن جلوگیری می کند.

رنگ چوب ترموود کیلز KILZ
رنگ چوب ترموود کیلز KILZ

رنگ ترموود کیلز (KILZ)

رنگ چوب ترمو کیلز ساخت کشور آلمان می باشد و از نوع پایه روغن بوده که دارای بیشترین تنوع رنگی بوده و از کیفیت بسیار بالایی برخوردار می باشد. رنگ ترموود کیلز (KILZ) با پیشرفته ترین تکنولوژی ساخت رنگ، تولید شده و دارای قدرت نفوذ بالا در چوب بوده و با پوشش مناسبی که دارد باعث ایجاد یک لایه محافظتی بر روی سطح چوب شده و آنرا در برابر رطوبت و تابش مستقیم نور خورشید، محافظت می نماید.

رنگ ترموود کیلز KILZ

رنگ چوب ترمو

روش رنگ کردن چوب ترموود با رنگ ترموود کیلز

قبل از استفاده از وارنیش کیلز سطح چوب بایستی کاملا خشک تمیز و عاری از هرگونه آلودگی باشد. در زیر روش مصرف توضیح داده شده است :

روش اعمال : قلم مو با رنگ پاش (پیستوله)

نحوه اعمال : برای استفاده در فضای بیرون توصیه میشود حداقل ۲ دست از وارنیش کیلز اعمال گردد. دقت شود دست اول رقیق تر از حد معمول پاشش گردد تا اینکه رنگ کاملا داخل چوب نفوذ نماید. پس از خشک شدن دست اول سطح چوب گهی با سنباده بسیار نرم پوست خورده سپس دست دوم که به صورت معمولی رقیق شده بر روی سطح اعمال گردد. پس از خشک شدن دست دوم سطح چوب مجددا پوست خورده و لایه سوم اعمال گردد.

زمان خشک شدن برای استفاده از سنباده : بستگی به دمای محیط ضخامت فیلم رنگ و رقیق کننده استفاده شده دارد. اصولا باید برای استفاده از سنباده توجه نمود که خشک شدن کامل برای سنباده زدن طولانی تر از خشک شدن سطحی می باشد. بنابراین خشک شدن کامل برای سنباده زدن میتواند بین ۶ تا ۱۲ ساعت باشد که این بستگی به شرایط یاد شده دارد.

زمان خشک شدن : بین ۴ تا ۸ ساعت بستگی به دمای محیط دارد.

پوشش تئوری : به ازای هر کیلو میتوان حدود ۱۰ متر مربع را یک دست رنگ آمیزی نمود.

رنگ آمیزی مجدد : توصیه میگردد که برای مصارف بیرونی سطح چوب هر ۲ الی ۳ سال مورد بررسی قرار گیرد تا در صورت نیاز مجددا رنگ آمیزی شود. برای این کار سطح را کاملا تمیز نموده و با سنباده پوست زده و در نهایت با سیستم وارنیش کیلز پوشش داده شود.

زمان انبار داری : ۳ سال پس از تاریخ تولید

شرایط نگهداری : در دمای ۵ الی ۳۵ درجه سانتیگراد و دور از تابش نور خورشید و رطوبت نگهداری شود.

رنگ چوب ترمو کیلز KILZ

رنگ چوب ترمووود کیلز KILZ

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *