کفپوش چوبی فضای باز | کفپوش فضای باز چوب ترمو | ترمووود و چوب ترموود

کفپوش چوبی فضای باز با چوب ترمو پوششی با چوب طبیعی می باشد که علاوه بر زیبایی که به حیاط ، تراس و یا روف گاردن می بخشد دارای دوام بالا و ثبات رنگ است.

کفپوش فضای باز چوب-ترموود
کفپوش فضای باز چوب-ترموود

از کاربرد و مزایای چوب ترمو به موارد زیر می توان اشاره داشت

کفپوش فضای باز چوب ترمو دارای مزایا و ویژگی هایی از قبیل : قابلیت شستشو با آب و مواد شوینده ، دارای هزینه های نگهداری پایین ، مقاوم در برابر آتش و پخش حریق ، قابلیت عایق گرما و سرما ، مقاوم در برابر ساییدگی ، مقاوم در برابر حشرات آفت چوب ، قارچ و باکتری ها می باشد.
کفپوش های چوبی که در محیط باز همچون پاسیو ، بالکن و تراس ، روف گاردن ، نورگیر ، حیاط ، محوطه دور استخر و … مورد استفاده قرار می گیرند ، ویژگی های متفاوتی با کفپوش های داخل ساختمان دارند که بارزترین تفاوت آن در نسبت مقاوت آن در برابر رطوبت و نور خورشید می باشد. استفاده از چوب ترمو حس طبیعی در محیط را بیشتر نموده و باعث جذابیت و زیبایی محیط طبیعی می گردد. با توجه به پایین بودن متراژ بالکن ساختمان های امروزی هزینه پیاده سازی کف پوش چوب ترمو نیازمند هزینه بالایی نبوده ونتیجه کار بسیار بر روی دکوراسیون داخلی بالکن تاثیر مثبت گذاشته و حس آرامش را دوچندان خواهد کرد.
مورد استفاده از کفپوش چوبی فضای باز با چوب ترمو بسیار گسترده بوده و می توان از آن در پشت بام (روف گاردن) ، تراس ها ، کفپوش دور استخر ، کف سازی داخل سونای خشک استفاده نمود و حس آرامش و طبیعت را در محیط بیشتر نمود. کفپوش های جدید چوب ترمو بصورت موزاییکی طراحی شده اند تا این امکان را به طراح بدهند تا ایده های خاص خود را پیاده سازی نماید.

کفپوش تراس و بالکن با چوب ترمو
کفپوش تراس بالکن با چوب ترمو

مشخصات و انواع کفپوش چوبی

1- کفپوش تمام چوب

چوب درختان به دو گروه کلی : سوزنی برگ و پهن برگ تقیسم بندی می شوند. بصورت معمول چوب درختان سوزنی برگ مانند چوب درخت کاج روسی به دلیل وزن سبک و دانسیته (جرم حجمی یا جرم مخصوص) کم برای مکان های کم تردد مانند منازل مورد استفاده قرار میگیرد. چوب درختان پهن برگ به دلیل دانسیه بالا داری مقاومت و استحکام بیشتری بوده و در مکان های پر تردد مانند مغازه ، مراکز تجاری و اداری مورد استفاده قرار میگیرد.

2 – کفپوش فضای باز چوب ترمو

فرایند ترمووود از بروزترین روش ها جهت بالا بردن مقاومت چوب طبیعی در برابر عوامل محیطی همچون رطوبت ، نور خورشید ، باد و باران می باشد. از مشخصه های چوب ترمو می توان به حفظ طبیعت و بافت چوب ، ثابت ماندن ابعاد در محیط گرم یا سرد ، وزن سبک ، مقاوم در برابر نور ماورای بنفش خورشید اشاره داشت.

چوب ترموود
چوب ترموود

ویژگی ها و مزیت های کفپوش چوب ترمو :

  • نصب سریع و آسان
  • مقاومت بالا در برابر رطوبت
  • مقاوم در مقابل نور خورشید
  • ثبات در ابعاد به دلیل انبساط و انقباض بسیار پایین چوب ترمو
  • تنوع رنگی
  • مقاوم در برابر ساییدگی ، خط وخش
  • ضد حشرات موذی مانند موریانه
کفپوش کنار استخر با چوب ترمو
کفپوش کنار استخر با چوب ترمو

دیگر کاربرد و مزایای چوب ترمو

چوب ترمو
چوب ترمو

محوطه سازی استخر با چوب ترمو
محوطه سازی استخر با چوب ترمو

کفپوش فضای باز با چوب ترمو
کفپوش فضای باز با چوب ترمو

کفپوش چوبی فضای باز با چوب ترمو
کفپوش چوبی فضای باز با چوب ترمو

ترمووود
ترمووود

کفپوش با چوب ترمو
کفپوش با چوب ترمو

رنگ بندی چوب ترمو
کالیته رنگ چوب ترموود

کفپوش ضد آب چوبی
کفپوش ضد آب چوبی

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *