روش ترمیم و بازسازی ترموود و رنگ ترموود

ترموود نوعی چوب طبیعی بوده که با توجه به مزیت هایی که نسبت به چوب معمولی دارد، امروزه بسیار مورد توجه واقع شده است. چوب ترموود یک فرآورده چوب طبیعی بوده که توسط فرایندی که با بخار و دمای بالا همراه است، رطوبت آن از میان رفته و امکان رشد قارچ و کپک در چوب ترموود وجود ندارد و همچنین مقاوت فیزیکی آن افزایش یافته و براحتی دچار پوسیدگی نمی گردد. چوب ترموود در مقایسه با چوب معمولی مقاوم تر بوده ولی جهت افزایش عمر آن باید آن را بصورت منظم، رنگ و ترمیم کرد تا زیبایی اولیه خود را حفظ نماید.

 

مزیت های ترمیم چوب ترموود

چوب ترموود بعد از گذشت چند سال، دچار تغییراتی از جمله رنگ پریدگی میگردد که نیازمند ترمیم و رنگ کردن می باشد. ترمیم چوب ترموود توسط رنگ مخصوص آن موجب جلا بخشیدن به چوب شده و میتواند ترموود را مانند روز اول نو کند. رنگ پریدگی و عیوب ظاهری چوب، توسط رنگ ترموود رفع شده و به زیباتر شدن آن کمک می کند.

رنگ چوب ترموود کیلز KILZ
رنگ چوب ترموود کیلز KILZ

رنگ ترموود

بازسازی چوب ترموود توسط رنگ ترموود موجب مقاوم شدن چوب در برابر عوامل محیطی شده و از لحاظ ظاهری بر زیبایی آن می افزاید. نمای چوبی ساختمان پس از گذشت چندین سال تماس با باد، باران و تابش مستقیم نور خورشید، رنگ پریده شده و رنگ اولیه خود را از دست می دهد. رنگ ترموود موجب جلا بخشیدن و ترمیم چوب شده و زیبایی از دست رفته چوب ترمو را به آن باز می گرداند. با توجه به اینکه رنگ ترمو دائمی نمی باشد، رنگ آمیزی باید هر چند سال یکبار احیا شود تا چوب دچار پوسیدگی نگردد. این نکته را باید در نظر داشته باشید قبل از اینکه چوب به رنگ خاکستری درآید، باید مراحل ترمیم و بازسازی ترموود، انجام پذیرد.

رنگ چوب ترمو کیلز KILZ
رنگ چوب ترمو کیلز KILZ
رنگ چوب ترمو
رنگ چوب ترمو

انواع رنگ ترموود

هر نوع سطحی نیازمند رنگ مخصوص خود بوده و چوب ترموود هم از قاعده مستثنی نیست. هرگز از رنگ های معمولی جهت رنگ آمیزی ترموود استفاده نکنید زیرا باعث تخریب چوب و آسیب های جبران ناپذیر می شود. رنگ ترموود کیلز ساخت کشور آلمان بوده و توسط جدیدترین فناوری رنگ در دنیا، تولید می گردد که با کیفیت بالایی که دارد توانسته سهم فروش بالایی را در بازار ایران داشته باشد.

 رنگ ترموود در دو نوع پایه روغن و پایه آب در بازار موجود می باشد که در ادامه به معرفی این دو می پردازیم :

رنگ روغنی چوب ترموود : رنگ پایه روغن، شفاف بوده و یک لایه بی رنگ بر روی چوب ایجاد کرده که موجب جلا بخشیدن و نمایان شدن رگه های طبیعی چوب می گردد که بعد از رنگ آمیزی علاوه بر ایجاد لایه محافظتی، بر زیبایی چوب ترموود می افزاید.

رنگ پایه آب ترموود : این نوع رنگ محلول در آب بوده و با نفوذ پذیری بالایی که دارد از چوب در برابر عوامل محیطی مراقبت می نماید. چوب فضای باز مانند آلاچیق و مبلمان، با گذشت زمان دچار تغییراتی می گردد. رنگ پایه آب ترموود با ترمیم چوب، زیبایی را به چوب باز می گرداند و موجب دوام آن می شود. از مزایای رنگ پایه آب می توان به عدم بو و سازگاری با محیط زیست اشاره کرد.

 

ترمیم و بازسازی چوب ترموود

تعمیر و بازسازی رنگ چوب ترموود امری کاملا تخصصی بوده و نیازمند مجری مجرب و متخصص رنگ چوب ترموود می باشد. تیم تخصصی نما آلومینیوم با بهره‌گیری از افراد با تجربه، مجری تعمیر چوب ترمو و ترمیم رنگ ترموود، در زمان کوتاه با کیفیت بالا می باشد.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *