نمای کامپوزیت

نمای کامپوزیت


بهترین ورق کامپوزیت برای نمای ساختمان

با ظاهر شدن مدرنیته در معماری، بکارگیری از مصالح مدرن بیشتر از گذشته مورد توجه طراحان و پیمانکاران قرار گرفته است. ورق کامپوزیت متریالی بروزی بوده که با ویژگی ها و مزایایی که دارد نمایی منحصر به فرد و مدرنی را به ساختمان می بخشد.

 

نمای کامپوزیت چیست؟

نمای کامپوزیت به نمایی گفته می شود که جهت پوشش بیرونی ساختمان از آن استفاده می شود. در نمای کامپوزیت از ورق کامپوزیت استفاده می شود که با مزیت هایی همچون : وزن سبک، سهولت در اجرا، تنوع رنگ، عمر بالا و … توانسته از هر نمای دیگری مانند شیشه، سنگ، سرامیک و آجر محبوب تر باشد.

ورق کامپوزیت
ورق کامپوزیت

ویژگی های فیزیکی و مزایای ورق کامپوزیت

از مزیت های نمای کامپوزیت می توان به هزینه مناسب و بصرفه نصب ورق کامپوزیت در مقایسه با دیگر متریال های نما و امکان اجرای سازه های خاص، فرودگاه ها، پمپ بنزین ها، ایستگاه های مترو، ترمینال ها، ساختمان های اداری و مسکونی اشاره کرد. در زیر دیگر مزیت ها و ویژگی های فنی و فیزیکی ورق کامپوزیت اشاره شده است :

  • وزن سبک
  • دارای قابلیت آکوستیک
  • حمل و نقل آسان
  • نصب سریع
  • تنوع رنگی بالا
  • عمر بالا و ثبات رنگ
  • ضد زلزله
  • عایق گرما و سرما
  • تنوع در ابعاد
  • قابلیت خم کاری و ماشین کاری
  • امکان اجرای ابنیه های خاص
  • مقاوم در برابر حریق
  • بی نیاز به شستشو مداوم

امکان تعویض پانل کامپوزیت معیوب بدون تخریب کل نما

اجرای نمای کامپوزیت
اجرای نمای کامپوزیت

انواع کامپوزیت نما از لحاظ نوع پوشش

ورق های کامپوزیت دارای انواع و طرح های متنوعی هستند که دست طراحان و معماران ساختمان را جهت اجرای هر طرحی باز گذاشته است. ورق کامپوزیت از لحاظ رنگ و نوع پوشش بکار رفته به انواع مختلفی تقسیم بندی می شوند که معمول ترین آن ها، ورق کامپوزیت با رنگ پلی استر بوده که ارزان ترین پوشش به حساب می آید و هیچ پوشش محافظتی بر روی ورق اجرا نمی شود که جهت دکوراسیون داخلی مناسب بوده و نباید از آن در نمای ساختمان استفاده نمود چراکه در مجاورت با اشعه ماوراء بنفش خورشید آسیب پذیر بوده و در برابر باران های اسیدی مقاوم نیست.

ورق کامپوزیت PVDF : جهت نمای ساختمان از ورق کامپوزیت PVDF استفاده می گردد که جهت ساخت آن از ترکیب موادی نظیر رزین فلئوروکربن، حلال آستر، رنگ، الکل، آنزیم فلورین و … استفاده می گردد که ترکیب شدن این مواد پوششی به دست می آید که نسبت به پوشش های معمولی از مقاومت بالاتری در برابر، اشعه UV ، خط و خش و باران های اسیدی برخوردار می باشد.

ورق کامپوزیت نانو Nano : از دیگر انواع ورق کامپوزیت می توان به ورق کامپوزیت نانو اشاره کرده که از فناوری نانو جهت تولید این نوع ورق کامپوزیت استفاده می گردد و باتوجه به قابلیت آبگریزی که دارد از جذب آلودگی و گرد و خاک جلوگیری می کند و همچنین دارای قابلیت خودتمیز شوندگی می باشد.

ورق کامپوزیت نما
ورق کامپوزیت نما

انواع کامپوزیت نما از لحاظ نوع هسته میانی

ورق کامپوزیت با هسته میانی نسوز : موادی که در هسته مرکزی ورق کامپوزیت استفاده می گردد از نوع کندسوز و ضد حریق بوده و چنانچه پروژه از لحاظ امنیت از حساسیت بالاتری برخوردار باشد از ورق کامپوزیت ضد حریق ویژه که در هسته میانی آن ها از موادی از جنس مواد ضد حریق B1 و A2 می‌باشد، استفاده می گردد.

ورق کامپوزیت با هسته میانی لانه زنبوری (Honey Comb) : این نوع ورق کامپوزیت هسته میانی به شکل کندو زنبور عسل داشته و بصورت توخالی و شش ضلعی می باشد. ساختار ورق کامپوزیت لانه زنبوری موجب وزن سبک، قابلیت آکوستیک شده و همچنین عایق گرما و سرما می باشد.

 

انواع کامپوزیت نما از لحاظ طرح

در طراحی و رنگ ورق کامپوزیت هیچ محدودیتی وجود نداشته و در انواع طرح و رنگ قابلیت تولید را دارد در زیر انواع کامپوزیت نما از لحاظ طرح را مشاهده می نمایید :

ورق کامپوزیت آینه ای
ورق کامپوزیت آینه ای

خرید بهترین ورق کامپوزیت برای نمای ساختمان

در هنگام خرید ورق کامپوزیت در بازار با بسیاری از برند ها مواجه می شوید که انتخاب را کمی دشوار می‌کند. پیشنهاد می شود خرید خود را از شرکتی انجام دهید که دارای سابقه بلند مدت در این زمینه باشد تا سرمایه و وقت خود را با خرید ورق کامپوزیت فیک و یا کیفیت پایین از بین نبرید. ورق کامپوزیت پرمیوم باند و ورق کامپوزیت آلومکس دو برند معتبر در این حوزه بوده و می توان این برند را بهترین ورق کامپوزیت برای نمای ساختمان بشمار آورد که با تنوع محصول و کیفیت بالایی که داشته اند توانسته اند محبوبیت و فروش بالایی را در بازار داشته باشند. عرضه معتبرترین برند های ورق کامپوزیت جهت نمای ساختمان نظیر : سوپر باند ، آلوتایل ، الکواستون ، طلوع باند ، آلکورد ، هایپرباند ، آلکوتکس ، آلوسوئیس باند ، گلکسی باند ، پلاس باند ، اطلس باند ، نانو باند ، تویو باند ، گلوری باند ، آلکووست ، آی باند ، شاین باند ، آلومی پیک ، مکس متال ، دلتا باند ، آلوتاپ ، آلواستون ، آلوتک ، سان متال و …

 

اجرای نمای کامپوزیت

اجرای نمای کامپوزیت ساختمان توسط تیم اجرای نما آلومینیوم با بهره‌گیری از متخصصین مجرب در کوتاه ترین زمان با کیفیت اجرایی بالا.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *