ساخت آلاچیق با چوب ترمو

یکی از محبوب ترین سازه هایی که با چوب ترمو ساخته می شود آلاچیق ، پرگولا و خانه های چوبی با چوب ترمو می باشد که برای باغ ، ویلا ، باغچه ، روف گاردن مورد استفاده قرار میگیرد.

آلاچیق ها بر اساس موقیعت قرارگیری آن در ابعاد و طرح های سفارشی ساخته می شوند. یکی از موارد مهم موقعیت و مکان ساخت آلاچیق می باشد ، دومین مورد مهم طراحی آلاچیق و سومین مورد مهم انتخاب متریال مناسب می باشد. ترموود یا چوب ترمو از متریال های بروز بوده که به دلیل پروسه ترمو شدن ، چوب با حفظ ظاهر و بافت طبیعی خود ، در مقابل آب باران ، رطوبت و نور آفتاب تغییر رنگ و اندازه نخواهد داد و نسبت به چوب طبیعی از مقاومت بالایی برخوردار می باشد.

چوب ترمو قابل ترمیم و تعمیر بوده و برای حفظ زیبایی آن ، از رنگ چوب ترمو استفاده می شود. از همین رو ، چوب ترمو یکی از بهترین متریال ها جهت ساخت آلاچیق پرگولا خانه های چوبی می باشد.

با نظر به اینکه آلاچیق های ساخته شده با چوب ترمو به جهت مکانی برای استراحت و لذت بردن از فضای باز و هوای مطبوع و تازه ، مورد استقبال فراوانی قرار گرفته است گروه نما آلومینیوم با دارا بودن تیم فنی و کارشناسان مجرب ، آماده طراحی ، تهیه چوب ترمو با کیفیت جهت آلاچیق پرگولا خانه های چوبی با چوب ترمو  را دارا می باشد.

ساخت آلاچیق با چوب ترمو
ساخت آلاچیق با چوب ترمو

ساخت پرگولا با چوب ترمو :

طراحی ، ساخت و تامین چوب ترمو با کیفیت بالا جهت ساخت انواع آلاچیق و پرگولا بر طبق سلیقه و سفارش مشتریان محترم توسط تیم مجرب نما آلومینیوم انجام می پذیرد.

همچنین امکان طراحی و ساخت انواع مبلمان فضای باز ، نیمکت و میز با چوب ترمو برای استفاده در فضای باز ، آلاچیق و پرگولا ، وجود دارد.

ساخت پرگولا
پرگولا

کیفیت و ویژگی های چوب ترمو

از کاربرد و مزایای چوب ترمو به موارد زیر می توان اشاره داشت

1 – مقاومت بالا و ثبات ابعاد
یکی از ویژگی های چوب ترمو ثبات ابعاد آن در اثر سرما و گرما است. به دلیل جذب رطوبت پایین در چوب ترمو احتمال بروز ترک از میان میرود.

2 – قابلیت ضد آب بودن
از معایب چوب های معمولی و ترمو نشده این می باشد که در مقابل رطوبت و آب ، می پوسد و عمر کوتاهی دارند. به همین جهت از چوب ترمو در فضای باز استفاده می شود که معایب چوب معمولی رو ندارد و باعث حفظ زیبایی و عمر بالا خواهد شد.

3 – مقاومت بالا در مقابل پوسیده شدن و حشرات آفت چوب
با فرایند ترمو کردن چوب ، مواد مغذی چوب که علت پوسیدگی و جذب حشرات است از آن خارج شده و به همین دلیل چوب ترمو بهترین گزینه جهت ساخت آلاچیق ، پرگولا و خانه های چوبی می باشد و به جهت مرطوب بودن محیط و احتمال رشد کپک و قارچ، استفاده از چوب ترمو گزینه بسیار مناسبی در فضای باز می باشد.

4 – عدم وجود صمغ و حفظ پاکیزگی آن
از آنجا که محیط آلاچیق ، پرگولا و خانه های چوبی به جهت نشستن و استراحت ، همواره باید پاکیزه و بهداشتی باشد، چوب ترمو بهترین گزینه است. به جهت آنکه مواد شیمیایی و رنگ در اثر گرم شدن واکنش نشان میدهند و برای سلامتی انسان مضر می باشند، چوب ترمو با رنگ قهوه ای طبیعی که دارد فاقد هر گونه پوشش و رنگ مصنوعی می باشد و از بروز هر گونه حساسیت جلوگیری می کند و در برابر کپک ، حشرات و قارچ از مقاومت زیادی برخوردار است.

آلاچیق
آلاچیق

مقاومت چوب ترموود در برابر آب ، باران و رطوبت

در فرآیند ضد آب کردن چوب ، چوب معمولی به ترموود تبدیل می شود و این چوب به دلیل جذب رطوبت بسیار پایین ضد آب است. در صورتی که چوب با مواد یا روکش ها ضد آب شود ، بافت طبیعی چوب از بین می رود که ظاهر و احساس طبیعی آن از دست می رود و مانند ماده مصنوعی به نظر خواهد رسید ولی در چوب ترمو ظاهر طبیعی چوب حفظ می شود.

ساخت آلاچیق با چوب ترمو
ساخت آلاچیق با چوب ترمو

چه نوع چوب ترمو جهت ساخت آلاچیق مناسب است؟

در موقع ساخت آلاچیق و پرگولا این سوال پیش می آید که چه نوع چوب ترموودی برای ساختن آلاچیق استفاده شود. بطور کلی چوب ها از لحاظ گره ها، نوع الیاف، عمر درخت، میزان رطوبت چوب به دو دسته چوب سخت و چوب نرم تقسیم می شوند. چوب های نرم به جهت اینکه از تراکم کمتری برخوردارند دارای میزان فیبر و سلولز سبکتری می باشند که موجب می شود گرمای کمتری را جذب کنند و در نتیجه خیلی داغ نشده و نشستن بر روی آن باعث سوختگی نخواهد شد. و بر عکس های آن ، چوب های سخت به جهت تراکم بالا سریع داغ شده و باعث سوختگی خواهند شد که اصلا برای نیمکت و میز در فضای باز مناسب نیستند.

چوب درخت زبان گنجشک ، سدرا ، شوکران ، صنوبر ، نراد از جمله چوب های مناسب جهت ساخت آلاچیق پرگولا خانه های چوبی به شمار می روند.

هر چقدر میزان رطوبت چوب کمتر و نزدیک به صفر باشد مقاومت و دوام آن بالاتر می رود. چوب ها با میزان رطوبت بیشتر از 10 % جهت ساخت آلاچیق مناسب نیستند زیرا در رطوبت و بارندگی ، چوب ها پیچ خورده و جمع میشوند.

آلاچیق پرگولا چوب ترمو
آلاچیق پرگولا چوب ترمو

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *