نمای چوبی ویلا با چوب ترمو

نمای چوبی ویلا از مهم ترین بخش های خانه می باشد به صورتی که در دید اول اولین موردی که دیده خواهد شد نما می باشد و اگر نمای ویلا یا خانه زیبا و چشمگیر باشد و با استفاده از جدیدترین تجهیزات و متریال های روز ساخته شده باشد، اولین موردی که به در ذهن فرد خطور می کند این است که فضای داخلی خانه چقدر باید زیبا باشد که نمای آن به زیبایی طراحی شده است و همین امر تأثیر مثبتی بر شخصیت صاحب خانه دارد. پس حتما بیشتر از سایر قسمت های خانه به نمای خانه توجه کنید.

نمای چوبی ویلا با چوب ترمو
نمای چوبی ویلا با چوب ترمو

در گذشته به نمای خانه توجه زیادی نمی شد و فقط به چند اتاق داخل یک خانه چهار دیواری فکر می کردند، اما امروزه با پیشرفت در زمینه تولید انواع نما ، خانه هایی با امکانات بیشتر و شیک تر توسط معماران ساخته می شوند. امروز نمای خانه را با مصالح گوناگون می سازند ، یکی از بهترین متریال ها ،نمای چوب است. نمای چوبی جز یکی از مقاوم ترین و زیباترین نماها به شمار می رود. در نمای ویلا می توان از نمای چوبی استفاده کرد. همچنین این نماها به گونه ای طراحی و ساخته شده اند که از جنس ضد آتش و عایق صوتی و حرارتی نیز هستند. بنابراین ، علاوه بر داشتن زیبایی های خاص ، نمای های چوبی همچنین دارای چندین ویژگی مهم هستند که برای بیشتر خانه ها ضروری است.

چوب ترمو در ساخت ویلا
چوب ترمو در ساخت ویلا

متاسفانه برخی از افراد به دلیل وجود اسم (چوب) تمایل چندانی به استفاده از آن را ندارند. که دلیل آن عدم اطلاع رسانی دقیق در مورد استفاده از نمای چوبی خانه ها و ویلاها است. امروزه از مواد مختلفی در ترکیب با انواع مختلف چوب ، تراشه های چوبی و موارد مشابه استفاده می شود که دیگر به طور عمده ماهیت واقعی چوب نیستند و به نوعی طبیعت آنها را تغییر داده اند. در این روش هم استحکام چوب افزایش می یابد و هم ویژگی هایی مانند نفوذ رطوبت ، مقاوم در برابر احتراق و … به ویژگی های ساختاری واقعی چوب افزوده می شود و در صورت است که توصیه می شود از چوب برای استفاده در نمای ویلا یا ساختمان استفاده گردد.

نمای چوبی ویلا بصورت عمودی

نمای چوبی مدرن و به اصطلاح روستیک در سراسر جهان رو به افزایش است. ترکیب نمای چوب با استفاده از متریال شیشه و فلز زیبایی شگفت انگیزی در طراحی معماری ساختمان ایجاد می کند. در تصویر زیر ، همانطور که مشاهده می کنید ، نمای چوبی ویلا به صورت عمودی نصب اجرا شده اند.

مزایای استفاده از چوب طبیعی در نمای ویلا

استفاده از چوب طبیعی درنمای ویلا یا ساختمان گرمی را به ساختمان خواهد بخشید که در برخی از هتل ها ، مال ها ، مراکز خرید و یا اداری از شیشه برای نمای بیرونی ساختمان استفاده می شود که سردی را به شخص مشاهده کننده القا می کند. جهت جلوگیری از عدم حس سردی می توان با استفاده از چوب، گرمی و شیکی منحصر به فردی را به ویلا یا ساختمان می توان بخشید. همانگونه که در تصاویر زیر مشاهده می کنید ترکیب متریال شیشه و چوب، نما را به طرز شگفت انگیزی گرم خواهد نمود.

چوب فضای باز
چوب فضای باز

ویلا یا ساختمان، و هر سازه ای به همخوانی و تطابق با محیط اطراف نیازمند می باشد. چوب در طبیعت مکمل می باشد. از همین جهت است که ویلاهای چوبی در کنار ساحل احساس بسیار خوشایندی را به انسان منتقل می کند.

پنجره یکی از قسمت های ساختمان است که به ساختمان حیات می بخشد، به گونه ای که قسمت زنده هر ساختمان پنجره های آن است. سازه های که دارای نمای آجری ، سنگی یا شیشه ای هستند، استفاده از چوب در پنجره می توان زیبایی خاصی به نمای آن اضافه کرد. در تصویر زیر ، استفاده از چوب در پنجره های این ساختمان دیده می شود.

چوب ترمو یا ترموود در واقع چوب طبیعی است که از دوام و استحکام بیشتری نسبت به سایر چوبها با روشهای پیشرفته حرارتی و اصطلاح ترمو استفاده می کند. ترموود چوب خام است که در مرحله تولید ترموود قرار دارد و بسیاری از مضرات چوب طبیعی مانند پوسیدگی ، تغییر رنگ و تورم را نداشته است. ترموود یکی از بهترین انواع چوب برای طراحی نمای ساختمان ترموود و تزئینات داخلی است و به دلیل مقاومت بسیار بالا در برابر شرایط سخت در بسیاری از پروژه ها مورد استفاده قرار می گیرد. Thermowood محصولی است که تمام زیبایی های چوب طبیعی را در کنار فواید ترموود به زندگی مردم می بخشد.

مقاومت چوب ترمو در برابر آب، باران و رطوبت

در فرآیند ضد آب کردن ، چوب معمولی و خام تبدیل به ترموود می شود و در پایان بیان می شود که این چوب به دلیل جذب رطوبت بسیار کمی ضد آب است و کاربرد این نوع چوب در نمای ویلاهایی که در معرض بارش باران و رطوبت هستند بسیار مناسب است. در مواردی که چوب با پوشش مواد یا روکش ها ضد آب می شود ، ظاهر چوب و بافت آن از بین می رود ، که شکل طبیعی و بافت چوب از بین رفته و احساس ماده مصنوعی را به بیننده می دهد. اما ترموود چوب طبیعی است و رنگ و بافت آن تغییر نمی کند. و جذب حداقل رطوبت را دارا است ، چوب ترمو ضد آب مزایای بسیاری دارد. به عنوان مثال ، جلوگیری از انبساط و انقباض چوب به دلیل تغییر شکل ، عدم جذب حشرات و موریانه ها. بنابراین ، چوب ضد آب کاربردهای زیادی در نمای ساختمان و فضاهای باز به طور کلی دارد. چوب ضد آب محصولی کاملاً طبیعی است و به همین دلیل برای سلامتی انسان مضر نیست. به همین دلیل از چوب ضد آب در مکانهایی مانند کفهای چوبی در اطراف استخرها برای استراحت و آفتاب گرفتن استفاده می شود.

در تصاویر زیر تعدادی ویلا با نمای چوبی ترمو مشاهده می نمایید :

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *