نمای اسپایدر شیشه ای

از زمان های بسیار قدیم تا به امروز ، شیشه همیشه نقش مهمی در طراحی معماری ساختمان ها داشته است. امروزه با مدرنیته شدن معماری و ظهور متریال های جدید به صنعت ساختمان، نمای ساختمان ها هر روز زیبا ، شیک و مدرن تر می شوند.

نمای اسپایدر نوعی از نمای مدرن با متریال شیشه می باشد که به اصطلاح به آن گرتین وال هم گفته می شود. در این نوع نما شیشه با اتصالات نقطه ای فلزی به سازه اتصال داده می شود. نمای اسپایدر شیشه ای بیشتر در ساختمان های اداری و تجاری می باشد و در صفحه شیشه هیچ گونه قاب یا سازه عمودی یا افقی وجود ندارد.

نمای اسپایدر شیشه ای
نمای اسپایدر شیشه ای

در نمای اسپایدر شیشه ای شفافیت نما بیشتر شده و با استفاده از شیشه های رنگی زیبایی نما دوچندان خواهد شد. اتصالات اسپایدر از جنس فولاد ضد زنگ می باشند که در مقابل رطوبت مقاومت بالایی دارد. از آنجا که در نمای اسپایدر شیشه ای هیچ گونه فریمی به کار گرفته نمی شود باعث جذابیت نمای خارجی ساختمان می گردد. پنل های شیشه ای اسپایدر دارای ضخامت 10 تا 12 میل می باشند که از جنس شیشه نشکن بوده و در مقابل طوفان و ضربه و تنش های حرارتی مقاوم بوده و به راحتی نمیشکند.

از آنجا که این پنل های شیشه بصورت دوجداره تولید می شوند دارای قابلیت عایق صوتی و حرارتی می باشند.

علاوه بر مزایای ذکر شده این پنل های شیشه مقاومت بالایی در برابر باد شدید و طوفان داشته و قابلیت ضد حریق و آتش آن از مزایای قابل ذکر آن است.

در دنیای مدرن امروز، جذابیت نمای شیشه ای اسپایدر به جهت بدون فریم بودن آن، باعث گردیده که نظر طراحان و معماران با آن جلب شده و استفاده از نمای اسپایدر شیشه نسبت به گذشته بیشتر شود.

در نمای اسپادر از شیشه های سکوریت 10 میل و یراق های اسپایدری فولادی استفاده می شود

استفاده از شیشه لمینت نسبت به شیشه سکوریت گران تر بوده وی از لحاظ فنی اصولی تر می باشد

قیمت نمای اسپایدر شیشه ای

از آنجایی که نمای اسپادر شیشه ای به عوامل گوناگونی از جمله : متراژ نما ، شکل و ساختار سازه و شرایط پرداخت پروژه وابسته است نمی توان قیمت ثابت و دقیقی ذکر نمود و باید توسط کارشناسان شرکت آنالیز و ارائه گردد. مواردی که روی قیمت تمام شده تاثیر گذار است شامل : میزان پروفیل های آلومینیوم ، متراژ شیشه سکوریت (البته استفاده از شیشه لمینت مبلغ را بالا می برد) ، یراق آلات و یوچنل، می باشند.

اجرای نمای اسپایدر شیشه ای

اجرای این نوع نما به جهت محاسبات پیچیده و دقیق، باید توسط تیم مجرب انجام پذیرد چون حتی اختلاف محاسبه در حد میلی متر می تواند آسیب جدی به ساختار نما وارد نماید. و باید قبل از تولید شیشه ها و اجرا، محاسبات دقیقی صورت پذیرد.

 

گروه نما آلومینیوم با داشتن کارشناسان برجسته ، طراحان مجرب و متخصصان حرفه ای و دارای سابقه پروژه های موفق در زمینه اجرای نمای شیشه ای اسایدر آماده اجرا خاص ترین پروژه ها می باشند.

نصب نمای اسپایدر شیشه ای :

مرحله 1 . نخست پس از آماده شدن قسمت سنگ کاری لوله ها با جنس استیل با ضخامت زیاد با بست های مخصوص به کف و سقف متصل می شود.

مرحله 2 . در این مرحله بست های اسپایدر با جوش آرگون به لوله های استیل وصل می شوند و بعد از اتمام جوش کاری سایز شیشه ها محاسبه می شود و جهت نصب شیشه آماده سازی می شوند.

مرحله 3 . بعد از نصب شیشه فاصله بین آن ها در حدود 1 تا 1.5 سانت محاسبه و خالی گذاشته می شود و با چسب سیلیکون پر می گردد. این فاصله باعث خواهد شد در زمان افت سازه ساختمان و یا زلزله با هم برخورد نکرده و شکسته نشوند.(جنس شیشه های بکار رفته در نمای اسپایدر باید از جنس سکوریت و یا لمینیت باشند)

مزایا و ویژگی های نمای اسپایدر شیشه ای

  • بکارگیری شیشه با ابعاد بزرگ و در نهایت نمای چمشگیر و زیبا
  • مقاومت و استحکام بالا
  • زیرسازی بسیار مقاوم در برابر زمین لرزه
  • بهره گیری از نور طبیعی در ساختمان
  • وزن کم اتصالات و سازه
  • شفافیت نمای سازه
  • مقاوم در برابر زمین لرزه به جهت امکان حرکت پنل های شیشه ای در روتل ها
  • سهولت در اجرا
  • مقاوم در برابر باد شدید و طوفان