Nano Bond Aluminum Composite Panel
Nano Bond Aluminum Composite Panel

ورق کامپوزیت نانو باند (Nano Bond)

ورق آلومینیوم کامپوزیت نانو باند (Nano Bond) از 2 لایه از جنس آلومینیوم در اطراف یک هسته ترموپلاستیک در طول اکستروژن مداوم تشکیل شده است، و سطح خارجی آلومینیوم با روکش  PVDF پوشیده شده است.
لایه زیر ورق با یک پوشش محافظ (کرومات و پلی استر) پوشانده شده است تا از خوردگی و خوردگی جلوگیری شود. کاغذ آلیاژ آلومینیوم نانوکامپوزیت خاصیت نانوکامپوزیت از نظر ساختاری ، استحکام بالا ، سطح صاف ، مقاومت بالا در برابر خوردگی و صدای خوب (آکوست) گزینه مناسبی برای ساخت و سازهای با کیفیت بالا است. گفتنی است ، کاغذ ورق نانوبند با خواص مقاوم در برابر آتش و مقاومت در برابر گرما انقلابی در صنعت کاغذ ورق آلومینیومی ایجاد کرده است.

کاربردهای ورق کامپوزیت

ورق کامپوزیت کاربرد های فراوانی از جمله نمای بیرونی ساختمان با پانزده سال ضمانت، نوسازی ساختمان های قدیمی، پنجره ها، درب های مغازه ، قاب ها و درب های خانه ، پست ها ، سازه های نمایشگاهی ، ساخت سقف و پارتیشن ، فرودگاه ها، ایستگاه های مترو و… را نیز داراست.

ورق کامپوزیت نانو باند Nano Bond
ورق کامپوزیت نانو باند Nano Bond

ورق کامپوزیت (P.V.D.F)

ورق های P.V.D.F از دو بخش آلومینیوم در یک جزء دیگر ترموپلاستیک تشکیل شده است ، که نتیجه یک فرآیند اکستروژن است. آلومینیوم خارجی ورق های خارجی با روکش فلوروکربنی PVDF پوشانده شده و سطح بالای ورق با یک پوشش محافظ پوشیده شده است تا از خوردگی جلوگیری کند.

ویژگی های ورق های کامپوزیت

  • سطح بسیار صاف و هموار
  • ثبات بالای رنگ
  • کیفیت و تنوع رنگ بالا
  • انعطاف پذیری بسیار بالا
  • مقاومت بالا در برابر شرایط نامساعد جوی
  • مقاومت بالا در برابر کشش و فشار

ورق کامپوزیت نانو باند Nano Bond

ورق های کامپوزیت طرح چوب و سنگ

ورق های کامپوزیت با طرح چوب زیبایی و استحکام چوب را به صورت پانل های ضد خوردگی ، ضد پوسیدگی ، مقاوم در برابر حشرات فراهم می کند و در اشکال مختلف کاربرد دارد. ورق های نانو کامپوزیت در طی فرآیند پیچیده ای از فناوری پوشش فلوراید کربن تولید می شوند. ورق های کامپوزیت آلومینیومی با طراحی سنگ زیبایی طبیعی سنگ های نما معمولی را با خاصیت های منحصر به فرد ورق های کامپوزیت آلومینیومی ترکیب کرده و جلوه ای بی نظیر را در دکوراسیون داخلی و خارجی ایجاد می کند.

از آنجا که این ورق ها برخلاف مواد طبیعی مانند سنگ و چوب غیر معدنی هستند ، تحت تأثیر اشعه ماوراء بنفش خورشید قرار نمی گیرند و پس از چند سال تغییر رنگ و مشکل پوسته شدن ندارند.

ورق کامپوزیت نانو

این نسل جدید از ورق های کامپوزیت آلومینیومی توانایی ترکیب پوشش P.V.D.F را با ساختار میکرو یا نانو دارند و در نتیجه ورق هایی با عدم جذب گرد و غبار و رطوبت با کیفیت عالی با یک درخشش منحصر به فرد خیره کننده به وجود می آید.

در بعضی از پروژه ها از درزگیر سیلکون استفاده شده است که برای مدت طولانی لک های سیاه ایجاد می کند که به دلیل وجود قطرات باران ، تمیز کردن آنها بسیار دشوار است ، پس از آن به شدت روی ظاهر نما تأثیر می گذارد. ورق های کامپوزیت نانو این مشکل را حل کرده اند. این فناوری برتر باعث می شود ذرات گرد و غبار در هوا روی سطح ورق بمانند و همچنین با کمک قطرات باران ، سطح ورق تمیز می شود و سطح براق ورق کامپوزیت دوباره ظاهر می شود. این کار صرفه جویی زیادی در تمیز کردن نما می کند. سطح بیرونی ورق های نانو کامپوزیت ، نانو پیوند درخشان و شیشه ای بالا ، با بهره مندی از فناوری برتر نانو ، در مقایسه با ورق های معمولی P.V.D.F / NANO دارای براق و درخشندگی خیره کننده است.

این ورق ها علاوه بر داشتن خاصیت عالی مانند استحکام خوب ، رنگ های مختلف و غیره به دلیل وجود لایه ای از رنگ نانو ، از خواص بی نظیری مانند نظافت طولانی مدت ، مقاومت در برابر مواد اسیدی و قلیایی برخوردار هستند.

این فناوری برتر درخشش قابل توجهی را به همراه یک سطح فلزی برای این محصولات به ارمغان می آورد که ضمن ارائه جلوه و جلوه ویژه ای به نمای پروژه ، تمیز کردن آسانی را به همراه می آورد که مورد استقبال بسیاری از طراحان و معماران برجسته قرار گرفته است.

کاربردها :

پوشش نمای کامپوزیت با ضمانت 15 ساله معتبر ، به خصوص برای مناطق بارانی ، مناطق کویری به دلیل وجود ذرات زیاد گرد و غبار و مناطق مرطوب ، تعویض نمای های قدیمی ، قاب های پنجره ، سقف ها و پارتیشن های سر در فروشگاه ها ، قاب ها و درهای منازل ، ستون ها و غرفه های نمایشگاهی و غیره

ورق های کامپوزیت ضد حریق

ورق های کامپوزیتی مقاومت در برابر آتش محصول نو است که لایه میانی آن با هسته معدنی غیر قابل اشتعال ترکیب شده است. این ورق ها از مقاومت در برابر آتش بسیار بالایی برخوردار هستند

این محصول از مواد سازگار با محیط زیست ساخته شده است که مقاومت بسیار بالایی در برابر گرمای آتش نشان می دهد و در صورت بروز آتش سوزی کمترین میزان گاز در هنگام آتش سوزی ایجاد می کند.

ورق های کامپوزیت با روکش  NANO ، SHINING ،  HIGH GLOSS (دفع گرد و غبار و رطوبت ، تابش و براق) به بازار معرفی شده اند.

با توجه به اینکه بازار ساخت و ساز در ایران به کالاهایی با خصوصیات خاص نیاز دارد و پاسخگوی نیازها و طراحی معماران است ، علاوه بر ایجاد طرح های شگفت انگیز و نورپردازی ساختمانها ، امنیت بیشتری را برای ساکنان داخل ساختمان ایجاد می کند.