ورق کامپوزیت با روکش نانو |مزایای ورق کامپوزیت نانو

با ظهور تکنولوژی نانو در صنعت ساختمان، ورق کامپوزیت با استفاده از این فناوری از دیگر نماهای سنتی دیگر پیشی گرفته است. فناوری نانو امروزه در تمامی اجزای ساختمان مانند : اسکلت، سیستم های هوشمند ساختمانی، طراحی دکوراسیون داخلی، مورد استفاده قرار می گیرد. اما بیشترین کاربرد فناوری نانو در صنعت ساختمان مربوط می شود به نمای ساختمان.  امروزه نگهداری از نمای ساختمان به دلیل هزینه نیروی انسانی و در معرض دید بودن آن، مورد توجه بسیاری قرار گرفته است.

از مزایای ورق کامپوزیت آلومینیوم نانو با دارا بودن قابلیت های خاصی از جمله ضد آلایندگی، مقاومت در برابر حریق، استحکام بالا در برابر خط و خش و با بهره گیری از تکنولوژی نانو باعث شده خصوصیات منحصر به فردی از جمله خود تمیز کنی داشته و در برابر مواد اسیدی و قلیایی از مقاومت بالایی برخوردار باشد.

برای کاستن از هزینه های نگهداری نمای ساختمان از ورق کامپوزیت با روکش نانو استفاده میشود. فناوری نانو باعث شده سطوح خود تمیز کننده شوند و یا آسان تمیز شونده این ویژگی باعث استقبال زیاده طراحان ، معماران و انبوه‌سازان گردیده است. و دیگر نگرانی از بابت تمیز کردن سطوح نمای ساختمان به خصوص در ساختمان های بلند مرتبه و برج ها وجود نخواهد داشت.

ورق کامپوزیت با روکش نانو
ورق کامپوزیت با روکش نانو

سطوح تمیز شونده خودکار با الهام از برگ نیلوفر آبی

سطوح خود تمیز شونده در سال ۱۹۷۰ به وسیله گیاه شناسی از دانشگاه هیدلبرک کشف گردید. مهمترین خصوصیت سطوح نانو قابلیت دافع بودن آن نسبت به آب می باشد. بسیاری از تکنولوژی های امروزی از طبیعت الهام گرفته شده است.

فناوری نانو سطوح خود تمیز شونده به جهت افزایش مقاومت کاهش هزینه ها و کاهش زمان نگهداری از لوازم و تجهیزات و همچنین نمای ساختمان مورد توجه قرار گرفته است.

 

مزیت های ورق کامپوزیت با روکش نانو

  • این فناوری نو، باعث براقیت چشم نواز ورق، بهمراه سطح متالیک ورق کامپوزیت خواهد شد.
  • در هنگام بارش های طولانی و باران های اسیدی در شهرهای بزرگ، لکه های سیاه رنگی بر روی ورق کامپوزیت ایجاد می گردد که تمیز کردن و شستشوی آنها ملزم وقت و هزینه های بسیاری می باشد. همچنین گرد خاک و غبار بر روی ورق کامپوزیت های معمولی می چسبد، در اینجاست ورق کامپوزیت نانو با قابلیت خود تمیز کنی خودکار، این مشکل رفع نموده است‌.
  • ورق کامپوزیت نانو به دلیل قابلیت های ویژگی که دارند دارای استحکام بالا مقاومت در برابر حریق می باشد و
  • دارای رنگ های متنوع بوده و دارای قابلیت حفظ پاکیزگی در زمان طولانی در مقابل مواد اسیدی و قلیایی نیز می باشد‌.
  • استفاده از ورق کامپوزیت نانو در قیاس با ورق های معمولی PVDF دارای مقاومت بالاتری هستند.
ورق کامپوزیت نانو
ورق کامپوزیت نانو

قابلیت ضد خورندگی ورق کامپوزیت با روکش نانو

ورق کامپوزیت با روکش نانو از انواع ورق کامپوزیت بوده که با بکارگیری نانوذرات در ساخت پوشش های ضد خورندگی در ورق کامپوزیت نانو باعث شده این نانوذرات سدی باشد در مقابل چسبندگی مواد اسیدی و قلیایی که باعث خوردگی سطوح ورق کامپوزیت میشود.

پوشش ضد خش ورق کامپوزیت نانو

امکان به وجود آمدن خراش‌های ساعتی بر روی ورق کامپوزیت می تواند عمر آن را کم کرده و مشمول هزینه های زیادی جهت تعویض آنها خواهد شد. پوشش ضد خراش نانو به صورت رنگ یا پوشش های شفاف می تواند بر روی ورق کامپوزیت قرار گرفته و آنها را از صدمات احتمالی محافظت نمایند.‌