لطفا امتیاز دهید

نمای کامپوزیت آپارتمان | نمای ورق کامپوزیت آپارتمان

امروزه با پیشرفت تکنولوژی و ورود مصالح نو به صنعت ساختمان، ورق کامپوزیت با توجه به مزیت هایی که دارد مورد توجه طراحان معمار و انبوه سازان ساختمان قرار گرفته است.

از ورق کامپوزیت می توان جهت نمای خارجی ساختمان های اداری و تجاری، مسکونی، نمای کامپوزیت ویلایی و همچنین بازسازی نمای ساختمانهای قدیمی استفاده نمود. همچنین نمای کامپوزیت آپارتمان به دلیل ویژگی ها و مزیت هایی که دارد مورد توجه و محبوبیت قرار گرفته است، که به این قابلیت ها اشاره خواهیم داشت.

نمای ورق کامپوزیت آپارتمان

ویژگی های نمای کامپوزیت آپارتمان

  • ورق کامپوزیت (Aluminium Composite Panel) از سه لایه اصلی ساخته شده است. که دولایه از جنس ورق آلومینیوم و یک لایه مرکزی آن در ورق کامپوزیت ضد حریق از جنس مواد غیر اشتغال می باشد.
  • پوشش بیرونی ورق کامپوزیت که در نمای ساختمان قابل رویت می باشد معمولاً از پوشش مواد رزین PVDF استفاده می شود.
  • نمای کامپوزیت آپارتمان وزن بسیار سبکی داشته و باعث کاستن وزن بار مرده در ساختمان میشود. سبکی ورق کامپوزیت باعث کاهش وزن ساختمان گردیده به طوریکه هر متر مربع ورق کامپوزیت بین ۵ تا ۸ کیلوگرم وزن دارد.
  • تعمیر و تعویض نمای کامپوزیت آسان بوده و چنانچه هر پنل آسیب ببیند، همان پنل تعویض خواهد شد و به کل نمای کامپوزیت ساختمان خسارت وارد نخواهد شد.
  • می توان گفت از مهمترین مزیت های نمای کامپوزیت قابلیت مقاومت آن در برابر آتش سوزی می باشد که این امر باعث شده آتش به قسمت‌های دیگر نما و ساختمان سرایت نکند. قابلیت ضد حریق برای کامپوزیت توسط هسته ورق کامپوزیت از مواد ضد حریق می باشد محقق می شود.
  • نمای کامپوزیت باعث ایجاد سبک مدرن و به روز در نمای ساختمان می شود.
  • نمای کامپوزیت آپارتمان دارای قابلیت عایق حرارتی خوبی نیز است.
  • نمای کامپوزیت آپارتمان دارای تنوع رنگی نامحدود می باشد.
  • نمای کامپوزیت دارای خاصیت آکوستیک بوده و باعث ایجاد قابلیت عایق صوتی در شهرها و مناطقی که آلودگی صوتی در آن زیاد است خواهد شد.
  • نمای کامپوزیت آپارتمان ضد خورندگی و ضد حالت مغناطیسی می باشد.
  • نمای کامپوزیت آپارتمان دارای مقاومت بالا در برابر اشعه ماورا بنفش نور خورشید، باران و طوفان دارد و به مرور زمان رنگ آن ثابت می‌ماند.
  • در نمای کامپوزیت آپارتمان می توان با خمش و ایجاد سطوح قوسی و پیچیده، طرح های خلاقانه و متنوعی را ایجاد نمود.
  • از قابلیت های مهم ورق کامپوزیت نصب و مونتاژ آسان و سریع آن می باشد که برای انبوه سازان به دلیل بالا رفتن سرعت اجرای پروژه، این قابلیت از اهمیت بالایی برخوردار است.
  • ورق کامپوزیت به شستشوی زیادی احتیاج نداشته و به راحتی قابل تمیز کردن می باشد. در ورق کامپوزیت نانو، از تکنولوژی خاصی استفاده شده است که به ورق کامپوزیت قابلیت خود تمیز کنندگی می دهد.

نمای کامپوزیت آپارتمان

کاربردهای نمای کامپوزیت آپارتمان

نمای کامپوزیت برای نمای آپارتمان های مسکونی و اداری مناسب می باشد.

نمای کامپوزیت جهت بازسازی آپارتمان های قدیمی و تبدیل آن به نمای به روز و مدرن، بهترین انتخاب می باشد.

 

انواع نمای کامپوزیت آپارتمان

نمای کامپوزیت آپارتمان طرح آجر

از ورق کامپوزیت طرح آجر جهت کار در نمای آپارتمان های مسکونی، اداری و تجاری استفاده شده و این نما به جهت داشتن مقاومت خوبی که در برابر تغییر رنگ و اجرای سریعی که دارد نسبت به نمای آجر سنتی دارای قابلیت بهتری نیز می باشد.

نمای کامپوزیت آپارتمان طرح چوب

ورق کامپوزیت طرح چوب به جهت داشتن طرح طبیعی و رگه های چوب، ظاهری بسیار شبیه به چوب طبیعی را داشته به طوری که تا قبل از دست زدن به آن شخصی متوجه به مصنوعی بودن آن نمی شود. همچنین با توجه به مزیت هایی که ذکر شد ورق کامپوزیت نسبت به چوب طبیعی از مقاومت بالایی در برابر شرایط نامساعد جوی برخوردار بوده و همانند چوب طبیعی که بر اثر باران و نور خورشید تغییر رنگ و شکل می دهد، واکنش نشان نداده و طی سال ها رنگ و شکل ظاهری آن ثابت می ماند.

ورق کامپوزیت طرح چوب

نمای کامپوزیت آپارتمان طرح سنگ

در دنیای امروز استفاده مصالح سنتی مانند سنگ طبیعی در نمای سازه ها باعث بروز مشکلاتی همچون افزایش وزن سازه، تغییر رنگ بر اثر نور خورشید و … می‌شود. با ورود مصالح بروزی مانند ورق کامپوزیت طرح سنگ با داشتن ظاهر طبیعی سنگ، از بروز این مشکلات جلوگیری شده است و با توجه به وزن بسیار سبک تر آن از سنگ طبیعی، ایمنی ساختمان در برابر زلزله بالا می رود و همچنین با گذشته سال‌ها نمای کامپوزیت طرح سنگ بر اثر شرایط نامساعد جوی تغییری نکرده و ثابت می ماند.

نمای کامپوزیت آپارتمان طرح آینه ای

ورق کامپوزیت آینه ای از سه لایه تولید می شود که دو لایه آن از جنس ورق آلومینیوم و هسته مرکزی از جنس مواد پلی اتیلن می باشد که به هم پرس و چسبانده می شوند. روی سطح ورق کامپوزیت آینه ای از رنگ PE و PVDF استفاده می شود که با بهره گیری از تکنولوژی بروزی در این نوع پوشش استفاده شده، ورق کامپوزیت را در برابر خط و خش، و دیگر شرایط نامساعد جوی محافظت می نماید. ورق کامپوزیت آینه ای در دو طرح طلایی و نقره ای تولید و به بازار ارائه می شود.

نمای کامپوزیت آینه ای

نمای کامپوزیت ضد حریق

ورق کامپوزیت ضد حریق که به اصطلاح به آن ورق کامپوزیت نسوز FR (Fire Resistance) نیز گفته می شود به دلیل مواد ویژه‌ای که در ساخت هسته مرکزی ورق کامپوزیت استفاده شده است در برابر آتش و انتقال حریق به دیگر طبقات موثر می‌باشد. ورق کامپوزیت ضد حریق دارای هسته معدنی نسوزی بوده و باعث انتشار گاز سمی در زمان بروز آتش سوزی نخواهد شد.

کارشناسان گروه تخصصی نما آلومینیوم بزرگ ترین مرجع ورق های کامپوزیت در ایران آماده ارائه مشاوره و خدمات به شما مشتریان گرامی می باشد.

تلفن های تماس :

02177971176 – 02177972741 – 2112901 0912 – 3800034 0919