روف گاردن با چوب ترمو

در این مقاله با نحوه طراحی و ساخت روف گاردن با ترمووود، ساخت روف گاردن با چوب ترمو، طراحی، اجرا و ساخت انواع مختلف روف گاردن با چوب ترمو، چوب ترموود باغ بام، مواد و مصالح مورد استفاده در ساخت روف گاردن، انواع مختلف روف گاردن، ویژگی ها و مزایای روف گاردن ترمووود، خاک های مناسب برای روف گاردن ها، عایق کاری روف گاردن، آشنا می شوید.
امروزه قیمت زمین در شهرهای بزرگ بسیار بالا رفته است، بنابراین آسمان خراش ها به جای ویلا و باغ صف آرایی کرده اند. از همین روی، فضایی برای ساخت باغ و فضای سبز موجود نیست. یکی از کاربردهای ترمووود ساختن باغ در پشت بام ساختمان است. ویژگی ها و مزایای چوب ترمو به شما کمک می کند باغ کوچک خود را بر روی سقف منزلتان ایجاد کرده و از زیبایی و طراوت آن لذت ببرید.

 
پخش ویدیو
پخش ویدیو
روف گاردن
روف گاردن

روف گاردن چیست؟

روف گاردن یک فناوری مدرنی می باشد که بر اساس سبز شدن پشت بام اجرا می شود و در پشت بام ها و تراس ها، که به معنی باغ پشت بام هم می باشد. روف گاردن در حقیقت یک فضای سبز روی پشت بام می باشد که تا از این طریق فضای سبز طبیعی را در زندگی خود آورده و از مزایای آن بهره ببریم.

به بیان ساده تر، روف گاردن راهی برای اعمال سطح سبز بزرگتر با سطح چمن کاری شده در پشت بام است.

 

مراحل ساخت روف گاردن

پس از عایق بندی مناسب و زیرسازی سقف، و نصب خروجی های آب، سطح سقف برای کاشت چمن آماده می شود.

در این روش می توانید درختان و درختچه های زیبا را در سقف بکارید. این روش عمق کاشت را افزایش می دهد و می توان با اجرای باغ به روش سنتی، اقدام به کاشت درختان و گیاهان متنوع نمایید.

روف گاردن با ترموود
روف گاردن با ترموود

طراحی و ساخت روف گاردن با چوب ترمو

چوب ترمو نوعی از چوب هستند که طی فرایندی که با حرارت همراه است نسبت به چوب معمولی مقاومت بیشتری دارد. همچنین در فرآیند تولید ترمووود از هیچ گونه مواد شیمیایی استفاده نمی گردد. به همین جهت به انسان و محیط زیست آسیب نمی رساند.

یکی از ویژگی های بارز ترمووود، قابلیت ضد آب بودن آن می باشد که از آن می توان در هر قسمتی از روف گاردن یا فضای سبز پشت بام استفاده کرد و نگران بارش باران و رطوبت نبود.

 

ویژگی ها و مزایای ترمووود جهت طراحی و اجرای روف گاردن

  • ترمووود در برابر تغییرات دما و رطوبت و تابش مستقیم نور خورشید از مقاومت بالایی بر خوردار است و دچار تغییر رنگ و ابعاد نمی گردد.
  • به دلیل اینکه در فرآیند تولید ترمووود از مواد شیمیایی استفاده نمی شود. بنابراین ، استفاده از آن در فضایی که افرادی با حساسیت و آلرژی وجود دارند، باعث هیچ گونه عارضه ای در آن ها نمی گردد.
  • یکی از مهمترین مزایای ترمووود در زمینه ساختمان ، وزن سبک آن است. امروزه استفاده از مصالح سبک برای ساخت ساختمان بسیار مهم است. ترمووود نیز از مواد و متریال های بسیار محبوب هستند. به دلیل اینکه روف گاردن روی سقف خانه اجرا می گردد ، سبک بودن آن در کاهش وزن ساختمان بسیار موثر است. کاهش وزن ساختمان می تواند تأثیر بسزایی در کاهش فشار بر ستون ها و پی داشته باشد. استفاده از چوب ترمو به دلیل وزن سبک بالا رفتن عمر و ایمنی ساختمان می گردد.
  • یکی از مشکلات اصلی در طراحی روف گاردن با چوب طبیعی ، تهاجم حشرات به داخل آن می باشد. در فرآیند ساخت ترمووود ، رطوبت طبیعی چوب به میزان %50 کاهش یافته که احتمال حمله حشرات و موریانه ها به چوب ترمو را به حداقل می رساند که باعث بالا رفتن عمر ترمووود می گردد.
  • روف گاردن و باغ بام مانند باغ های معمولی برای حفظ شادابی و رشد گیاه نیاز به آبیاری منظم خواهد داشت. بنابراین باید از متریالی استفاده نمود که در برابر آب مقاوم باشد. چوب ترمو در برابر رطوبت و آب مقاوم است و می توان آن را انتخابی مناسب و ایده آل دانست.
روف گاردن ترمووود
روف گاردن ترمووود

مراحل اجرای روف گاردن با استفاده از ترموود

مرحله 1 : زیرسازی

وقتی از ترمووود به عنوان کفپوش روف گاردن استفاده می شود ، اساسی ترین مرحله زیر سازی است. وزن پایه فونداسیون و ستونها باید ابتدا آنالیز شود. در مرحله بعد ، باید وزن مجاز برای اجرای روف گاردن را مشخص کنید. پس از بازرسی و محاسبه دقیق سازه ، باید کار عایق کاری انجام شود. شیب بندی به معنای شیب دادن سقف به سمت خروجی آب سقف است. پس از تکمیل شیب ، عایق سقف باید بصورت کامل نصب شود.

 

مرحله 2 : تاسیسات

پس از ایجاد شبکه برای ایجاد ارتفاع ایده آل ، باید لوله کشی انجام گردد تا آب حاصل از آبیاری تخلیه شود. همچنین لوله ها و شیلنگ های آبیاری، باکس گل ها و گیاهان باید زیر شبکه آهنی قرار گیرند. در مرحله بعد، جهت روشنایی و نورپردازی روف گاردن باید سیم کشی کابل ها انجام شود.
همچنین لوله کشی گاز نیز برای تامین گرما در فصل سرما مورد نیاز است.

ساخت روف گاردن با چوب ترمو
ساخت روف گاردن با چوب ترمو

مرحله 3 : اجرای فلاور باکس

در این مرحله از آهن و قوطی برای محل مورد نظر برای اجرای جعبه های گل و گیاه استفاده می شود. این فلاور باکس ها باید با صفحه های ضد زنگ پوشانده شوند. شما همچنین باید سوراخ هایی در این جعبه ها ایجاد نمایید تا آب تولید شده توسط آبیاری گیاهان تخلیه شود. سپس از صفحات عایق مانند و پارچه های نفوذپذیری که و توانایی جدا شدن ، فیلتر کردن ، تقویت ، محافظت یا تخلیه آب را دارند، در داخل این جعبه ها قرار می گیرد. سپس خاک و گیاهان مورد نظر در این جعبه ها قرار می گیرد.

 

مرحله 4 : اجرای ترمووود در روف گاردن

در این مرحله از چوب ترمووود نیز به عنوان متریالی که در برابر تغییرات مختلف محیطی مانند دما و رطوبت بسیار مقاوم هستند، جهت کف سازی استفاده می گردد. در چندین سال اخیر این متریال مورد توجه طراحان و سازندگان روف گاردن قرار گرفته است. استفاده از ترمووود جهت ساخت آلاچیق، روکش فلاور باکس، و ساخت نیمکت و سایبان مورد استفاده قرار میگیرد.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *