ورق کامپوزیت سوپر باند

ورق کامپوزیت آلومینیوم، متریالی شناخته شده و پر کاربرد در ایران می باشد که به دلیل عواملی مانند شکیل و خاص بودن نمای ساختمان، تنوع در رنگ ها، وزن سبک، مقاومت دوام بالا در برابر شرایط نامساعد جوی، پایداری رنگ، اجرای سریع و آسان و … دارای محبوبیت بالایی بین دیگر متریال های نمای ساختمان نیز می باشد. ورق کامپوزیت در انواع مختلف جهت مصارفی همچون : نمای ساختمان، دکوراسیون داخلی، سقف پمپ بنزین ها، تابلو فروشگاه ها و … و وجود رنگ های مختلف به شما امکان می دهد رنگ و طرح مورد نظر خود را انتخاب نموده و ایده های خاص خود را که با دیگر مصالح ساختمان قابلیت اجرایی ندارد را به واقعیت، مبدل سازید.
ورق کامپوزیت سوپر باند از سه لایه اصلی ساخته شده است. که دو لایه با جنس آلومینیوم با قطر نیم الی سه میلیمتر در دو طرف ورق کامپوزیت قرار دارد. لایه بیرونی توسط رزین و لایه PVDF در برابر خط و خش محافظت می شود. همچنین وجود لایه PVDF باعث می شود ورق کامپوزیت سوپر باند در برابر شرایط نامساعد جوی و تابش نور خورشید دچار تغییر رنگ نگردد و همواره با گذشت سال ها، همچنان رنگ اصلی خود را حفظ نماید.

SUPER BOND aluminium composite panel
SUPER BOND aluminium composite panel
ورق کامپوزیت سوپر باند
ورق کامپوزیت سوپر باند

ورق کامپوزیت ضد حریق سوپر باند

ورق کامپوزیت ضد حریق سوپر باند که به آن ورق کامپوزیت نسوز FR هم گفته می شود برای بالا بردن ایمنی نمای کامپوزیت ساختمان در مقابل آتش سوزی نیز کاربرد دارد. به جهت وجود ماده پلی اتیلن در هسته سایر ورق های کامپوزیت که ضد حریق نمی باشد، در زمان وقوع آتش سوزی دود بسیار سمی در فضای ساختمان متصاعد می گردد که استنشاق این دود باعث مرگ و خفگی به دلیل مسمومیت و همچنین باعث بروز آسیب های جبران ناپذیری نیز برای افراد می گردد.

ورق کامپوزیت طرح سنگ سوپر باند

با پیشرفت تکنولوژی و ظهور متریال های مدرن نمای ساختمان همچون ورق کامپوزیت، بکارگیری از نمای ساختمان با متریال های طبیعی مانند سنگ طبیعی جهت نما و دکوراسیون داخلی می تواند باعث مشکلاتی نظیر موارد زیر گردد :

عدم سادگی در اجرا به دلیل وزن بالا
شکستگی و ترک خوردگی
تاثیر منفی باران های اسیدی بر رنگ سنگ
افزایش وزن ساختمان
خطراتی همچون سقوط سنگ های نما به مرور زمان
تغییر رنگ به واسطه تابش اشعه ماورای بنفش خورشید

ورق کامپوزیت طرح سنگ سوپر باند دارای ظاهر و بافت طبیعی سنگ می باشد. مواد معدنی و طبیعی با مرور زمان دچار مشکلاتی که در بالا ذکر شد را نداشته و ظاهر آن با گذشت سال ها دچار تغییر نخواهد شد. ورق کامپوزیت طرح سنگ سوپر باند با داشتن ظاهر طبیعی سنگ، می تواند جایگزین مناسبی برای سنگ طبیعی باشد.

ورق کامپوزیت سوپر باند SUPER BOND
ورق کامپوزیت سوپر باند SUPER BOND

ورق کامپوزیت خش دار سوپر باند Brushed Coating

سطح خارجی ورق کامپوزیت خش دار سوپر باند دارای لایه ای ساییده شده به شکل خش دار بوده که با ظاهر منحصر به فردی که دارد دارای جلوه خاصی نیز می باشد. ورق کامپوزیت خش دار سوپر باند مقاومت بالایی در برابر سایش، خش پذیری و خوردگی نیز می باشد. این نوع ورق به اسم استیل خش دار در بازار ایران به فروش می رسد که بالاترین مورد استفاده از این نوع ورق در آسانسورها است.

مزایای ورق کامپوزیت

بیشترین کاربرد ورق کامپوزیت در صنعت ساخت و ساز و نمای ساختمان می باشد. مزیای ورق کامپوزیت در مقایسه با سایر مواد جایگزین در نمای ساختمان در زیر ذکر خواهد شد :

کاهش وزن کلی ساختمان با بکارگیری از ورق های آلومینیومی کامپوزیت
با استفاده از کامپوزیت نمای ساختمان، هزینه کلی ساختمان را کاهش دهید
امکان ایجاد طرح های گوناگون نمای ساختمان با ورق کامپوزیت به دلیل شکل پذیری آسان برای ایجاد نماهای متنوع و خاص در ساختمان
امکان اجرای ایده های گوناگون در طراحی به دلیل امکان اجرای طرح های خاص روی ورق های آلومینیومی و تنوع رنگ های موجود
ثبات رنگ در زمان اجرای نما و بعد از آن
بدون نیاز به هزینه های نگهداری و شستشو مداوم
مواد زیرسازی سبک
تعمیر، جایگزینی و نصب ساده پنل ها در صورت آسیب دیدگی بدون آسیب به کل نما
ورق کامپوزیت بسیار ایده آل برای عایق صدا، گرما و سرما
سرعت بالا در اجرا
تنوع در ابعاد
مقاومت بالای رنگ در مقابل باران اسیدی شهرها
مقاوم در مقابل حریق