ورق کامپوزیت ibond
ورق کامپوزیت ibond

ورق کامپوزیت آی باند ibond

ویژگی ها و مزایای نمای کامپوزیت

یکی از ویژگی های نمای کامپوزیت در مقایسه با سایر نماها این است که ورق های آلومینیوم در حال حاضر در تمام کشورهای جهان موجود است. همچنین در مقایسه با سایر نماها ، نمای کامپوزیت هزینه کمتری دارد و زمان اجرای این نما نیز به دلیل آماده بودن ورق کامپوزیت ، کمتر از زمان اجرای سایر نماها است.

از نمای کامپوزیت می توان در ساختمانهایی با کاربردهای گوناگون استفاده کرد. به عنوان مثال ، در ایستگاه های آموزشی ، اداری ، تجاری ، صنعتی ، بهداشتی ، مترو ، فرودگاه ها و … می توان نمای کامپوزیتی را اجرا کرد.

از ویژگیهای دیگر نمای کامپوزیت که تقاضای این نما را افزایش داده است ، امکان مطابقت و اجرای این نما در اقلیمهای مختلف آب و هوایی می باشد؛ نمای کامپوزیت با تمام شرایط آب و هوایی سازگار است.

ویژگی دیگری که باید به آن اشاره شود تنوع رنگ بالا می باشد؛ نمای کامپوزیت را می توان در رنگ بندی های خاص و متنوعی اجرا کرد و به راحتی متناسب با طرح مورد نظر شکل گرفت.

از نظر ایمنی ساختمان و مقاومت در برابر زلزله ، استفاده از موادی که وزن کمی دارند نیز مورد توجه متخصصان و معماران قرار می گیرد. و نمای کامپوزیت نیز به دلیل این ویژگی مورد توجه قرار می گیرد.

ورق کامپوزیت آی باند
ورق کامپوزیت آی باند

نمای کامپوزیت دارای مزیت هایی می باشد. در بررسی کلی مزایا ، وزن سبک ، قابلیت انعطاف پذیری بالا ، تنوع بالای رنگی ، قابلیت عایق صوتی ، سرعت بالا در اجرا ، امکان تعویض پنل ها و بازسازی نمای ساختمان بدون خرابی ، آب بندی نمای ساختمان از مزایای ورق کامپوزیت می باشد.

ورق کامپوزیت آلومینیوم دارای وزن سبکی بوده و این قابلیت برای طراحان و مجریان نما برای رعایت قوانین مقاومت در برابر زلزله بسیار مهم است. همچنین ، مواد نمای کامپوزیت بسیار انعطاف پذیر بوده و تا (135) درجه نیز قابلیت جمع شدن دارند. با استفاده از این ویژگی می توان از این نما برای ساختمان هایی که دارای انحنا در طراحی هستند استفاده نمود. تنوع زیاد رنگ ورق کامپوزیت از دیگر مزایای کامپوزیت بوده که باعث محبوبیت این مصالح در اجرای نما گردیده است.

ورق کامپوزیت آی-باند ibond
ورق کامپوزیت آی-باند ibond

نمای ورق کامپوزیت موجب می شود عایق صدا برای ساختمان با هزینه مناسب ایجاد گردد. اضافه بر این مزایا ، سرعت اجرای نمای کامپوزیت به دلیل آماده بودن ورق های کامپوزیت ، از اجرای سایر نماها بیشتر است. مزیت دیگری که باید مورد توجه قرار گیرد امکان تعویض پنل های معیوب بدون آسیب به دیگر پنل های می باشد.

امکان آب بندی نمای کامپوزیت از دیگر مزیت های این نما است؛ در صورت مهر و موم شدن ، آب نمی تواند به زیر نما نفوذ کند و آب ناشی از برف و باران از یک مکان خاص خارج می شود. همچنین رنگ و پوشش ورق های کامپوزیت با عوامل جوی آسیبی نخواهند دید.

Ibond Aluminum-Composiet Panel
Ibond Aluminum-Composiet Panel