ورق کامپوزیت آلوتایل (ALUTILE)

ورق کامپوزیت آلوتایل نوعی از صفحه آلومینیومی کامپوزیتی می باشد که از آلومینیوم و پلی اتیلن بصورت فشرده تشکیل شده و می توان آن از آن جهت نمای ساختمان، دکوراسیون داخلی، سقف، پمپ بنزین، دیوارها، غرفه های نمایشگاهی و … استفاده نمود.

استفاده از ورق کامپوزیت آلوتایل (ALUTILE) بسیار مقرون به صرفه بوده. و هدف تولید ALUTILE مبتنی بر ایده های جدید و اقتصادی و استفاده از فناوری های جدید است. با به کارگیری از آلوتایل ، هر گونه محدودیت در اجرای طرح های جدید و خاص در نمای هر نوع ساختمان ، فقط به ایده طراحان و معماران بستگی داشته و به دلیل عمر بالای نما، هیچگونه خرابی و پوسته شدن ورق در گذر زمان رخ نخواهد داد.

انواع رنگ ورق کامپوزیت آلوتایل برای هر سلیقه ای وجود دارد. سطح چشمگیر و جزئیات بالا در طراحی نما به ساختمان روح تازه می بخشد. آلوتایل تضمین می کند که این انتقال اتفاق می افتد. استفاده از فناوری PVDF و Nano PVDF برای پوشش ورق، پایداری رنگ را تضمین می کند و هیچ ترک و پوسته شدن در رنگ های آلوتایل ایجاد نخواهد شد.

Alutile Aluminum Composite Panel
Alutile Aluminum Composite Panel

مزایا و ویژگی های ورق کامپوزیت آلوتایل

وزن سبک

ورق کامپوزیت در حدود 5 الی 8 کیلوگرم در هر متر مربع وزن دارند و به نسبت سایر مواد مانند شیشه ، و سیمان و سنگ وزن کمتری دارند. طبق مطالعات ، ورق کامپوزیت آلومینیوم حدود 90درصد وزن سبک تری نسبت به سنگ گرانیت ، 85درصد سبک تر از متریال سیمان و 75درصد سبک تر از متریال شیشه می باشد که باعث سبک تر شدن وزن ساختمان می شود.

مونتاژ ، سهولت نگهداری

ورق کامپوزیت نسبت به دیگر مصالح نمای ساختمان از مونتاژ و سهولت نگهداری بیشتری برخوردار می باشد

عایق صدا

استفاده از ورق های کامپوزیت به دلیل خاصیت مواد مرکزی آن از قابلیت بسیار مناسب عایق صوتی برخوردار است.

تنوع بالا در رنگ

از سیستم با کیفیت بالا برای پاشش رنگ صفحات استفاده می شود تا رنگ مورد نیاز بالاترین مقاومت را در مقابل شرایط سخت آب و هوایی و آلودگی های محیطی دارا باشد. این خصوصیات توسط پوششهای فلوراید یا PVDF ممکن می شود.

ورق کامپوزیت آلوتایل
ورق کامپوزیت آلوتایل

مقاومت در برابر حریق

از نظر مقاومت در برابر حریق ، این متریال در اکثر کشورها به عنوان مواد ضد حریق معرفی شده و مورد به کارگیری قرار می گیرند و پس از آتش سوزی باعث آلودگی محیط زیست نمی شوند زیرا تمام مواد مورد استفاده در تولید آن بدون ماده CFC می باشد.

ضد زلزله

ورق کامپوزیت آلوتایل به صورت مستقیم به نمای سازه متصل نمیشوند، پس در این صورت هنگام وقوع زلزله ، ورق ها تکان می خورند و درصد احتمال فروریختن آنها به پایین ترین حد می رسد.

آب بندی نمای کامپوزیت

با ایجاد امکان آب بندی نما با ورق کامپوزیت آلوتایل ، نفوذ آب به زیر نما امکان پذیر نیست و آب پس از هدایت به شیارهای مستقر شده، آب باران و برف از شیار ها به محل مورد نظر خارج می شود. بعلاوه ، این ورق کاموزیت آلوتایل در برابر خوردگی ناشی از بارن های اسیدی کاملاً مقاوم می باشند.

سرعت بالا در اجرای نمای کامپوزیت

ورق کامپوزیت سرعت بالایی در نصب و اجرا دارد و در زمان کوتاهی نسبت به دیگر مصالح اجرا می شود.

امکان ایجاد قوس و خم