ورق کامپوزیت لانه زنبوری Honey Comb

ورق کامپوزیت لانه زنبوری (Honey Comb) محصول جدیدی از ورق های کامپوزیت می باشد که در دنیای امروز مورد استقبال قرار گرفته است. فناوری تولید این نوع ورق کامپوزیت بسیار پیشرفته تر از دیگر ورق های کامپوزیت می باشد. سطح بیرونی ورق کامپوزیت لانه زنبوری از پوشش مقاوم در برابر شرایط نامساعد جوی ساخته شده است.

ورق کامپوزیت لانه زنبوری دارای ساختاری سبک ولی مقاوم بوده که از 1 هسته سبک میانی با شکل لانه های زنبور و 2 ورق بیرونی از جنس آلومینیوم ساخته شده است. شکل هندسی این نوع ورق ها همانطور که از نامش پیداست به شکل لانه زنبور تو خالی ، ستونی و شش ضلعی می باشد. جنس هسته میانی پلی استر تقویت شده با پلاستیک ، فیبر و شیشه تولید می شود.

ورق کامپوزیت لانه زنبوری
ورق کامپوزیت لانه زنبوری Honeycomb

ویژگی ها و مزایای ورق لانه زنبوری هانی کامب

بصورت کلی از ویژگی ها و مزایای ورق کامپوزیت لانه زنبوری (Honey comb) می توان به وزن سبک ، مقامت بالا ، تراکم زیاد ، دارای قابلیت عایق ، ضد حریق اشاره کرد. از بارزترین مزایای ورق کامپوزیت لانه زنبوری ، قابلیت ضد حریق آن می باشد که به دلیل حذف هسته پلی اتیلنی ، در آتش سوزی ، به هیچ وجه آتش نگرفته و مشتعل نمی شود در صورتی که ورق های کامپوزیت معمولی در برابر حرارت و آتش تغییر شکل می دهند. ورق کامپوزیت هانی کامب به دلیل قابلیت ضد حریق بودن آن بهترین گزینه برای استفاده در پمپ های بنزین و برج ها می باشد.

از دیگر ویژگی های ورق کامپوزیت هانی کامب قابلیت عایق گرما و سرما می باشد که باعث جلوگیری از هدر رفت هوای گرم محیط ساختمان در زمستان و هوای سرد در تابستان خواهد شد و کاهش هزینه های ساختمان را موجب شده و باعث کاهش مصرف انرژی به میزان 90% خواهد شد.

از دیگر مشخصه های ورق کامپوزیت لانه زنبوری (Honey comb) میتوان به قابلیت آکوستیک (عایق صوتی) آن اشاره کرد که از وارد و خارج شدن صوت به محیط مورد نظر جلوگیری می کند این ویژگی در ساخت سالن های سمینار و کنفرانس ، سینما و تئاتر و … مورد استفاده قرار میگیرد.

وزن سبک این ورق ها باعث کاهش هزینه های نصب و نگهداری میشود همچنین باعث کاهش وزن ساختمان شده که در نتیجه در زمان وقوع زلزله ایمن بوده و خسارت پایین تری نسبت به دیگر متریال ها به ساختمان وارد می شود.

ورق کامپوزیت لانه زنبوری Honey comb
ورق کامپوزیت لانه زنبوری Honey comb

ورق کامپوزیت لانه زنبوری Honey comb

این نوع ورق های در حد فولاد مقاوم هستند و در برابر خورندگی ، باران های اسیدی ، اشعه فرابنفش نور خورشید ، باد و … از مقاومت بالایی برخوردار می باشند. تنوع رنگ در ورق کامپوزیت لانه زنبوری بسیار بالا بوده و نیازی به هزینه های رنگ آمیزی نمی باشد زیرا خود ورق دارای رنگ مقاوم در برابر ضربه و خط خش می باشد. این نوع ورق به دلیل قابلیت انعطاف پذیری و خم شوندگی به راحتی به شکل مورد نظر ، شکل داده می شود.

ورق کامپوزیت قابلیت نصب بر روی سازه هایی از جنس چوب ، بتن و اسکلت های فلزی را دارا می باشد که با شرایط زیست محیطی سازگار بوده و به راحتی بازیافت می شود و از این روی دوست دار محیط زیست می باشد.

 

ورق کامپوزیت هانی کامب

ورق کامپوزیت دارای ابعاد متنوع می باشد. این نوع ورق کامپوزیت هزینه های زیرسازی و اتصالات را کاهش می دهد و به دلیل وزن سبکی که داراست حمل و نقل و نصب آن ساده است.

ورق کامپوزیت هانی کامب
ورق کامپوزیت هانی کامب

انواع ورق کامپوزیت لانه زنبوری

از انواع ورق کامپوزیت لانه زنبوری که تولید میشوند می توان به ورق کامپوزیت طرح سنگ ، ورق کامپوزیت طرح چوب ، ورق کامپوزیت آینه ای اشاره کرد.

ورق کامپوزیت لانه زنبوری طرح چوب
ورق کامپوزیت لانه زنبوری طرح چوب

از ویژگی های ورق کامپوزیت لانه زنبوری بصورت کلی می توان به موراد زیر اشاره کرد:

  • وزن سبک و مقاومت بالا
  • ضد زلزله
  • نصب سریع و آسان
  • امکان شکل پذیری ورق
  • کاهش هزینه های ساختمان
  • قابلیت بازیافت
  • ضد حریق با حذف هسته پلی اتیلنی
  • تنوع در رنگ
  • تنوع در ابعاد
  • حمل نقل آسان
  • قابلیت آکوستیک (عایق صوتی)

 

قیمت و خرید ورق کامپوزیت لانه زنبوری (Honey comb)

با توجه به نواسان قیمت در بازار و نوع جنس ورق ، و ابعاد درخواستی ، قیمت متغیر بوده و باید توسط کارشناسان فروش محاسبه و اعلام گردد
لطفا جهت استعلام قیمت با شماره های زیر تماس حاصل فرمایید