چوب ترموود چیست؟

ترموود در واقع از چوب نما، چوب کف و سازه‌ها می‌باشد که استفاده از آن زیبایی خیره کننده‌ای با محیط می‌بخشد. چوب ترموود در حقیقت شامل مراحل خشک کردن چوب با اضافه شدن بخار آب و گردش هوا است که مغز و داخل عمق چوب، به دمایی در حدود ۱۸۵ تا ۲۲۰ درجه سانتی گراد می رسد. بسته به نوع چوب، رطوبت آن به زیر ۶ درصد می رسد و به موجب دمای بالایی که به آن وارد می‌رسد، زنجیره‌های سلولزی خواهند شکست. هم چنین طی این مراحل اسید موجود در عمق بافت چوب تبخیر شده و از هرگونه موجود و حشره های میکروسکوپی پاکیزه می‌شود.
این مراحل باعث می شود تا محیط رشد برای هر گونه قارچ یا کپک از بین رفته و طول عمر چوب بیشتر شود. در حقیقت در طول مراحل ترمو کردن چوب، بخش زیادی رزین چوب از چوب خارج شده و بخشی که می‌ماند به صورت بلور دیده خواهد شد. در طول مراحل ترمو کردن چوب از هیچ گونه ماده شیمیایی و مواد دیگر استفاده نمی شود و از همین رو، ترموود یا چوب ترمو محصولی سازگار با محیط زیست می باشد.

در کل می‌توان گفت که ترمو چوب یا به عبارت دیگر ترمووود بروزترین روش جهت بالا بردن مقاوت چوب و استفاده آن در فضای بیرونی می باشد.

چوب ترموود چیست؟
چوب ترموود چیست؟

مهم ترین کاربرد چوب ترمو در انواع نماهای ساختمانی می باشد. از ترموود و چوب ترمو در فضاهای مرطوب از مثل حمام، سونا، سرویس بهداشتی، کف و دور استخر و … استفاده نمود، در ضمن در ساخت آلاچیق ، پرگولا و خانه های چوبی می توان از چوب ترمو استفاده نمود.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *